Aktuality

Systém majstrovstiev rally na Slovensku v roku 2011

Systém majstrovstva v automobilových disciplínach, ktoré riadi Slovenská asociácia motoristického športu je každoročne uvedený v Ročenke SAMŠ, ktorú bude toho roku schvaľovať Výkonný výbor SAMŠ až koncom januára. Denno – denne však členovia Rally komisie dostávajú otázky súvisiace s podobou pripravovaného šampionátu, systémom licencii, školenia, testovania ... Preto vám prinášame niekoľko základných informácii v podobe, v akej ich predkladáme na schválenie Výkonnému výboru SAMŠ.

Vypísané majstrovstvá
1) Majstrovstvá Slovenskej republiky v rally (MSR) - budú aj v roku 2011 otvorené, a preto okrem slovenských posádok sa o body budú môcť uchádzať aj súťažiaci zo štátov patriacich do FIA CEZ Trophy – Zóny strednej Európy, čiže zo štátov: Rakúsko, Bosna-Hercegovina, Chorvátsko, Česká republika, Maďarsko, Taliansko, Macedónsko, Čierna hora, Poľsko, Srbsko, Slovinsko, a Slovenská republika.

2) Slovenský Rally Pohár 2011 (SRP) – bude vypísaný pre držiteľov licencie jazdca SAMŠ („R“, národnej alebo s obmedzením pre SRP) a taktiež držiteľom dennej licencie, ktorí sú občanmi SR, majú vodičské oprávnenie pre skupinu B a absolvovali povinnú inštruktáž.

3) Junior Rally Pohár 2011 (JRP) – bude vypísaný pre jazdcov vo veku 16 – 18 rokov, ktorí sú držiteľmi licencie jazdca SAMŠ, spolujazdec musí byť držiteľom medzinárodnej licencie.  Pre JRP platia nezmenené predpisy z roku 2010.


Trať súťaže 
Podobne ako vlani sa budú jednotlivé podujatia zaradené do MSR v nadchádzajúcej sezóne výrazne líšiť svojou náročnosťou – celkovou dĺžkou RS a počtom etáp. Celková dĺžka trate rýchlostných skúšok v prípade jednodňových súťaží by mala byť 100 km +/- 10%, v prípade dvojdňových podujatí v rozmedzí 140 – 170 kilometrov.
Predpísaná dĺžka trate rýchlostných skúšok pre podujatia zaradené do SRP je od 20 km do 40 km.


Súťažné vozidlá
Rok 2011 prináša so sebou mnohé zmeny v oblasti súťažných vozidiel, ktoré ale súvisia so zmenami predpisov FIA, najmä s novým začlenením vozidiel do tried a podstatnou zmenou je aj obmedzenie objemu vozidiel klasifikovaných v SRP do 2000 cm3 .

1) v MSR budú môcť byť hodnotené vozidlá skupiny N, skupiny A (včítane vozidiel s objemom nad 2000 cm3 a WRC,  vozidiel Kit car a Super 1600), Super 2000 Rally, skupiny R (včítane nových vozidiel R4), vozidlá skupiny F podľa národných predpisov (so športovým preukazom SAMŠ) a historické vozidlá.
Vozidlá patriace do skupiny F a tiež historické vozidlá budú bojovať o body v samostatných absolútnych klasifikáciách.

2) v SRP budú v roku 2011 hodnotené len vozidlá s objemom do 2000 cm3 a to skupiny A, N, R, F, H a skupiny P pre ktoré SAMŠ vydal Preukaz športového vozidla, majú platné evidenčné číslo, resp. zvláštne evidenčné číslo a povinné zmluvné poistenie pre daný kalendárny rok.
Súťaží zaradených do SRP sa budú môcť zúčastniť posledný rok aj vozidlá bez športového preukazu, ktoré ale musia vyhovovať národným technickým predpisom pre skupinu P, majú objem do 2000 cm3 musia mať platný technický preukaz, evidenčné číslo a povinné zmluvné poistenie pre daný kalendárny rok.
Obmedzenie objemu vozidiel klasifikovaných v SRP do 2000 cm3 sa prijalo najmä z dôvodov bezpečnosti a vyrovnania podmienok pre MSR a SRP, lebo pre MSR už roky platil a stále platí predpis, že noví žiadatelia o licenciu musia prvých päť súťaží absolvovať s vozidlom do 2000 cm3.
Na tomto mieste je potrebné ale pripomenúť, že u vozidiel s dieselovým motorom sa pre objemové triedy berie do úvahy ich nominálny objem  a u zážihových motorov sa objem motorov s turbomkompresorom násobí koeficientom 1,7.
Jazdci, ktorí v roku 2010 mali vozidlo s objemom nad 2000 cm3 otestované do skupiny P majú možnosť (podľa druhu vozidla) prestavať ho do skupiny A, N alebo F. Keďže táto zmena nebola predhlásená a môže byť finančne náročná, pripravujeme možnosť, aby tieto vozidlá mohli v priebehu roka 2011 odštartovať v skupine F v rámci MSR.


Testovanie súťažných vozidiel
Aby pre súťažné vozidlo SAMŠ vydal športový preukaz, musia ho technickí komisári otestovať. Termíny a miesta testovaní športových vozidiel bude schvaľovať spolu s ročenkou VV SAMŠ. Začiatkom februára budú zverejnené na oficiálnej stránke SAMŠ www.sams-asn.sk a zároveň zverejníme túto informáciu spoločne s podrobnosťami o školeniach.


Hodnotenie
1) MSR: ako je zrejmé z predbežného kalendára, ktorý sme už zverejnili, budú aj v roku 2011 do MSR zaradené podujatia s odlišnou náročnosťou čo je potrebné z hľadiska spravodlivosti zohľadniť aj v hodnotení. Preto podobne ako v minulom roku, budú u dlhých, dvojetapových súťaží (dĺžka trate RS vyše 130 km) započítavané výsledky oboch súťažných dní samostatne.
Pre rok 2011 je naplánovaných sedem podujatí, z ktorých sa budú započítavať výsledky jedenástich súťažných dní takto:
počet uskutočnených súťažných dní (etáp) 6-7,  8-9, 10-11 
počet započítaných dní (etáp)                           6       7       8

2) SRP: do konečného hodnotenia sa započítajú výsledky všetkých uskutočnených podujatí SRP..


Licencie
1) Licencia jazdca (je rovnaká pre jazdcov i spolujazdcov)
Systém vydávania licencii z predošlých rokov by mal ostať zachovaný. To znamená, že v súlade s predpismi FIA môže byť medzinárodná licencie jazdca pre rally vydaná až po skúšobnej dobe s národnou licenciou. Teda novým žiadateľom o licenciu rally môže SAMŠ vydať len národnú licenciu a až po absolvovaní piatich súťaží s vozidlom v objemovej triede do 2000 cm3, môže takýto jazdec požiadať SAMŠ o vydanie medzinárodnej licencie jazdca.
A ako už je uvedené vyššie, musia noví žiadatelia, ktorí neboli držiteľmi licencie v období posledných dvoch rokov, odštartovať na prvých piatich podujatiach rally MSR a SRP len s vozidlom s objemom do 2000 cm3.
Jazdci a spolujazdci SRP môžu požiadať o vydanie licencie SAMŠ s obmedzením pre SRP.
Vydanie všetkých celoročných licencii sa viaže na absolvovanie lekárskej prehliadky a školenia.

Žiadosť o licenciu jazdca
Každý žiadateľ o licenciu musí na sekretariát SAMŠ predložiť vyplnenú a podpísanú žiadosť o licenciu, ktorú potvrdí lekár. Súčasťou je aj zdravotný preukaz, ktorý taktiež vyplní a potvrdí lekár.
Prvýkrát toho roku každý žiadateľ musí na žiadosti vyznačiť svoju základnú disciplínu SAMŠ, ku ktorej sa hlási a zároveň vyznačiť aj ďalšie disciplíny, pre ktoré má vydaná licencia platiť.
Keďže na tlačive žiadosti nie je vyznačená licencia s obmedzením pre SRP, je potrebné, aby to žiadatelia do tlačiva dopísali.

2) Licencia súťažiaceho
Podmienky pre vydanie licencie súťažiaceho a druhy licencii by sa oproti sezóne 2010 nemali meniť.
Licencia súťažiaceho môže byť vydaná:
- právnickej osobe, ktorá si môže zvoliť názov odlišný od názvu právnickej osoby, počet súťažných posádok súťažiacich na túto licenciu nie je obmedzený
- fyzickej osobe
- fyzickej osobe s obmedzením na jednu posádku.
Licencie sa líšia výškou poplatku za ich vydanie.


Školenia
Podmienkou pri vydanie licencie jazdca SAMŠ je absolvovanie školenia. Noví žiadatelia o licenciu musia absolvovať rozšírené školenie.
RK SAMŠ pripravuje školenie jazdcov rally na deň 27. februára 2011 (nedeľa), školenie nových žiadateľov bude v dňoch 26 – 27.2.2011 (sobota – nedeľa) a školenie organizátorov 26.2.2011 (sobota) popoludní.
Ďalšie podrobnejšie informácie o školení budú zverejnené v jednej z nasledujúcich tlačových správ.

Gabriela Szczeczinová
Rally komisia SAMŠ



<< späť na aktuality
all rights reserved Auto Klub Košice © 2006   rollyweb