Aktuality

39. Rally Košice 2013 - záver

Sezóna 2013 zažila finále ako sa patrí. Seriál majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach, DMACK Rally, vyvrcholil v netradične skorom termíne, ale na tradičnom mieste - v Košiciach. Dvojetapová Rally Košice definitívne odkryla mená všetkých nových či staronových majstrov Slovenska.

Prvý súťažný deň zaviedol 68 štartujúcich posádok zo Slovenska, Českej republiky a z Maďarska na východ od Košíc. Absolvovali tam štyri rýchlostné skúšky pripravené na dvoch úsekoch - Opál a Gejzír. Najmä Opál, vedúci z Opinej do Zámutova, s dĺžkou cez 24 kilometrov narobil nejednému súťažiacemu vrásky na čele. „Keby sa tu išlo v noci, do cieľa by nedošiel hádam nik,“ povedal s úsmevom skúsený Bedřich Habermann, ktorý vraj už v tréningu vedel, kde sa bude lámať chlieb.

Nedeľa patrila klasickým meraným testom situovaným severne od Košíc. Úzky Sivec, čo je ružínska rýchlostka, v harmonograme doplnil modifikovaný Bankov, z ktorého organizátori vytvorili atraktívnu polokruhovú skúšku a dali jej názov Golf. Suma sumárum, prvá etapa obsahovala 74,6 a druhá 72,2 meraných kilometrov.

Súboj o titul absolútnych majstrov Slovenska sa pred záverečným podujatím sezóny zmenil na duel dvoch posádok. Poliaci Grzegorz Grzyb a Robert Hundla (Ford Focus WRC) v priebehu roka kombinovali skvelé výsledky so zaváhaniami a pred Košicami mali jasno. Potrebovali triumfovať v oboch samostatne hodnotených etapách a zároveň veriť v zakopnutie súperov. Tými boli Topoľčanci Jaroslav a Erik Melichárekovci (Citroën C4 WRC), ktorí počas celej sezóny poctivo zbierali body. K titulu im tak stačili aj dve druhé miesta.

Grzyb bez veľkého taktizovania nasadil už v úvode rýchle tempo, ktorému nebola schopná konkurovať žiadna naša, ani maďarská posádka. Južní susedia pekne spestrili štartové pole, keďže košická rely bola súčasťou aj maďarského národného šampionátu.

Zatiaľ čo Grzyb súperom unikal, ostro sledovaný Melichárek sa na ceste za najväčším úspechom v kariére trápil. Raz nasadil príliš pomalé tempo, inokedy si hlavu postavila technika. Až po záverečnom tlaku, na konci prvej etapy, sa topoľčiansky pilot vyšvihol aspoň na druhé miesto. Grzyb suverénne vyhral a šampanské pripravené na oslavy nových šampónov ostalo v chladničke.

Nedeľa mala veľmi podobný priebeh. Poľský tandem v snahe obhájiť vlaňajší titul unikal súperom, kým Melichárekovci zaostávali. „Tá skúška nám vôbec nesadla,“ ospravedlňoval Jaro 21-sekundové manko už po prvom meranom úseku druhej etapy. Špičkový Citroën C4 WRC v ďalšom priebehu dobiehal to, čo v úvode stratil. Napokon to vyšlo, duo bratov Melichárekovcov po predposlednej rýchlostnej skúške súťaže i celej sezóny preskočilo Jozefa Béreša jun. so Zoltánom Repásom (Subaru Impreza) a zaujalo vytúženú druhú priečku. Tá mala v konečnom účtovaní zlatý lesk, ktorý neskôr mal horkastú príchuť. Po skončení súťaže, bol na posádku Citroënu WRC podaný protest za porušenie pravidiel pre časovú zónu. Ten bol uznaný a menili sa končené výsledky, lebo posádka spomínaného citroënu dostala časovú penalizáciu, ktorá ju odsunula z druhého miesta na nižšie priečky vo výsledkoch. Tieto skutočnosti nakoniec rozhodli, že majstrovský titul pri rovnosti bodov získa dvojica Grzyb – Hundla. V jej prospech hovorí viac pomocných kritérií podľa Ročenky SAMŠ. Posádke Melico racing tímu tak ostali iba oči pre plač a naopak Rufa šport sa mohla tešiť nielen z celkového víťazstva na 39. Rally Košice ale z tretieho zisku majstrovského titulu.

Hru mačky s myšou pripomínal súboj troch posádok v špeciáloch Škoda Fabia S2000. Skúsený maďarsko-slovenský tandem Norbert Herczig/Igor Bacigál mal dávať lekcie našim „dorastencom“ Martinovi Kočimu s Tomášom Kostkom a Tomášovi Ondrejovi s Adamom Gomorim. Toto trio sa naťahovalo o sekundy či desatiny sekúnd, za čo si naši zaslúžia pochvalu. Koči skúšal nový jazdecký štýl a Ondrej sa stále len rozkukával v pre neho novom aute.

Medzi produkčnými vozidlami sa rozhodlo už v sobotu. Josef Semerád z Radovanom Moznerom jun. víťazstvom o jedinú desatinu sekundy spečatili zisk titulu. Pre Vlastimila Majerčáka a Marcela Kollárika mala druhá priečka po celodennej naháňačke horkú príchuť. Semerád by sa však stal majstrom, aj keby skončil horší ako prvý.

Najlepší slovenský „dvojkolkár“ (posádka auta s jednou poháňanou nápravou) bola známa už po Rally Lubeník. Pavlovia Nagy a Kušnier však chceli tento post na domácej pôde obhájiť . Nestalo sa, lebo ich zradila technika. Príležitosti sa chytil Martin Koiš s Andrejom Siskom (Ford Fiesta R2), keď vyhrali prvý deň, v druhý sa z víťazstva tešila dvojica Ákos Tábori – Tamás Kurti (Citroën C2 R2 MAX).

V absolútnom hodnotení 39. Rally Košice, do ktorého sa zaratúval súčet časov za oba dni, to bol súboj na diaľku dvoch Fordov Focus WRC. Poliaci Grzyb s Hundlom i Maďari Turán so Zsirosom si totiž skôr strážili pozície v rámci slovenského, resp. maďarského šampionátu. Trofej za absolútne víťazstvo napokon prebral Grzyb, ktorý bezmála o minútu zdolal Turána. Tretí skončili Miklós Kazár s Tamásom Szoke (Citroën Xsara WRC) so stratou 91,5 sekundy.

Neoficiálne výsledky

MSR 1:
1.Grzyb/Hundla (PL) Ford Focus WRC 39:01,1 min., 2. Melichárek/Melichárek (SR) Citroën C4 WRC + 01:19, 6 min., 3. Koči/Kostka (SR) Škoda Fabia WRC + 01:26,4 min., 4. Ondrej/Gomori (SR) Škoda Fabia S2000 + 01:34,9 min., 5. Drotár/Bánoci (SR) Škoda Fabia WRC + 02:17,0 min., 6. Béreš ju./Répás (SR/H) Subaru Impreza R4 + 02:20,3 min., 7. Semerád/Mozner (ČR/SR) + Mitsubishi Lancer Evo IX + 04:00,7 min., 8. Majerčák/Kollárik (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX + 13:29,6 min., 9. Kukučka/Podobník (SR)  Mitsubishi Lancer Evo IX + 13:53,4 min., 10. Csente/Těšínský (SR/ČR) Subaru Impreza WRX Sti N15 + 14:11,5 min.

MSR2:
1. Grzyb/Hundla 38:17,8 min., 2. Béreš jun./Répás +50,0 s., 3. Drotár/Bánoci +2:45,9, 4. Semerád/Mozner +3:43,2 min., 5. Petho/Ruboczky (H) Mitsubishi Lancer R4 +3:35,2, 6. Majerčák/Kollárik +3:54,6, 7. Lapdavský/Lapdavský (SR) Peugeot 207 S2000 +3:57,0, 8. Csente/Těšínský +4:15,7, 9. Melichárek/Melichárek +4:37,2, 10. Koči/Kostka +4:37,6.

39. Rally Košice - absolútne poradie:
1. Grzyb/Hundla (PL) Ford Focus WRC 1:17:18,9 min., 2. Turán/Zsiros (H) Ford Focus WRC +57,5 s., 3. Kazár/Szoke (H) Citroën Xsara WRC +1:31,5 min., 4. Herczig/Bacigál (H/SR) Škoda Fabia S2000 +2:31,7, 5. Béreš jun./Répás (SR/H) Subaru Impreza R4 +3:10,3, 6. Bútor/Tagai (H) Peugeot 207 S2000 +4:25,4, 7. Drotár/Bánoci (SR) Škoda Fabia WRC +5:02,9, 8. Kovács/Istovics (H) Mitsubishi Lancer Evo IX +5:46,2, 9. Lencse/Hofbauer (H) Mitsubishi Lancer R4 +5:47,9, 10. Melichárek/Melichárek (SR) Citroen C4 WRC +5:56,8.


<< späť na aktuality
all rights reserved Auto Klub Košice © 2006   rollyweb