Press
VALVOLINE START AUTO RALLY 2010 - Koniec prvého dňa

Práve ukončený prvý deň súťaže, ktorý sa započítava do seriálu MSR ako samostatná súťaž sa odohral na rýchlych ale i technicky náročných tratiach v okolí maďarského mesta Eger. Priniesol viaceré technické problémy niektorým posádkam, ktoré sa postavili na štart rally. Piatkovým  administratívnym a technickým preberaním prešlo 39 českých, poľských, maďarských a slovenských posádok, kým ráno sa na štarte RS 1 objavilo len 38. Úsmevne skôr ako začali skončila posádka so štartovným číslom 305 Gál Cs.  – Kiss R, ktorí neodolali zrejme veľmi výhodnej ponuke, ktorú dostali tesne pred slávnostným štartom a predali svoj Opel Ascona  B záujemcovi priamo na mieste.
Počas dňa postupne odstúpilo viacero posádok, „našťastie“ len z technických príčin. Predčasne súťaž ukončila posádka č. 73 R. Grendel – M.Prokop, a č. 63 M.Krupko – S.Harabín obidvaja v RS 3 . Pred RS 4  ukončila svoje účasť na dnešnej súťaži aj posádka č. 92 J. Rusnák – K.  Proschingerová. Pred RS 5 skončili až tri posádky zúčastňujúce sa MSR: št č. 35 Dr.Kiss E – Csökő Z a tiež posádky č 20 I. Drotár - V. Bánoci a č. 21 K. Trněný - V. Pritzl. Posledná rýchlostná skúška RS 8 bola osudná posádke č. 38 Z. Pryma- J. Nyéki. Podľa našich informácií v tomto čase posádky pracujú na tom, aby zajtra mohli pokračovať v druhej súťaži MSR a odniesť si z Egeru tak cenné body. 
Prvý deň teda dokončilo súťaž 31 posádok.

Neoficiálne výsledky prvého dňa súťaže MSR :
V absolutnom hodnotení :
1. št .č. 5 HADIK-JUHÁSZ                           SUBARU Impreza
2. št.č. 3 BÉREŠ-MÜLLER                         SKODA Octavia WRC
3. št.č. 4 GRZYB-ZAWADA                          SKODA  Fabia S2000
4. št.č. 80 SZÍJJ-NYIRFÁS                          MITSUBISHI Lancer Evo
5. št.č. 26 BÚTOR-HOLCZER                   CITROEN C2
6. št.č. 12 MELICHÁREK-LASEVIČ           MITSUBISHI WRC
7. št.č. 30 ELEK-MAGYAR                           MITSUBISHI Lancer Evo
8. št.č. 23 RZEZNIK-MAZUR                      ŠKODA Fabia
9. št.č. 28  CVRČEK-TEŠÍNSKY                ŠKODA Octavia WRC
10. št.č. 32 HANKÓ-VERBA                        MITSUBISHI Lancer Evo
11. št.č. 42 PÁLINKÁS-BAGAMÉRI            HONDA Civic Type-R
12. št.č. 40 HERING-SPITZER                   HONDA Civic Type-R
13. št.č. 55 KORNICKI-ZEGARMISTRZ    CITROEN C2 R2
14. št.č. 41 BESSENYEY-PAPP                 OPEL Astra GTC
15. št.č. .82 BÉREŠ-BERNÁTH                 AUDI
16. št.č.  81 BUJDOS-DUDÁS                   SUBARU WRC
17. št.č. 50 KUPEC-OKAJČEK                  ŠKODA Felicia Kit Car
18. št.č. 37 BARACSKAI-DEMJEN            SUZUKI Ignis
19. št.č. 47 HOZMANN-KERTÉSZ            RENAULT Clio
20. št.č. 59 RADÓ-KOVÁCS                       HONDA civic
21. št.č. 65 BIRÓ-KISS                                OPEL  Astra
22 .št.č. 62 KÁDÁR-BÉKÉSI                       BMW 120
23. št.č. 58 BROŽ-NEORAL                       ŠKODA Felicia Kit
24. št.č. 69 HOFFER-VAS                           SUZUKI
25. št.č. 95 BAFFY-KLUS                            PEUGEOT 106
26. št.č. 71 NAGY-ZÁMEČNÍK                    ŠKODA FabiaN18
27. št.č. 75 JUREČKA-TISCHLER            RENAULT Clio
28. št.č. 44 PUSKÁDI-CSÁNYI                   HONDA Civic Type-R
29. št.č. 64 FABINYI-VLCSKÓ                    HONDA civic
30. št.č: 99 SZENDERÁK-SZENDERÁKOVÁ ŠKODA Favorit 136
31. št.č: 39 KŐVÁRY-TÓTH                         RENAULT Clio 
 
Hlasy vo večernom servise :
R.Muller ( spolujazdec J. Bereša jr.
) – št. č. 3 : Tak dosť sme sa natrápili, odkedy jazdím s Jožkom sme nikdy nemali ešte takýto ťažký deň. Dnes nás naozaj opustila šťastena čo sa týka techniky, keď prvé cele kolo sme išli bez diferenciálov, v druhej sekcii nám odišlo servo a aby toho nebolo dosť pred poslednou RS sme mali defekt, neviem či sme s ním odišli už zo servisu, neviem, jednoducho mali sme len dve rezervy mokré takže sme mali jednu pneu mokrú a tri suché takže nás šmýkalo. Prvý deň je za nami, som veľmi rád že sme tam kde sme vďaka Jožkovi a jeho šikovným rukám, no a uvidíme čo bude zajtra. Zajtra je nový deň, takže začíname odznova. Dnes nám odišli difíky, odišlo servo tak zajtra už snáď bude technika fungovať no a defekty .. tie sa môžu pritrafiť vždy. 

G. Grzyb  št. č. 4 : pre nás úspešný deň. Došli sme na podiove umiestnenie, takže sme radi. Tretí krát tu štartujem, prvý krát som v cieli, takže som moc moc rád, pretože Eger bola moja najhoršia rally v celej mojej kariére,  takže som naozaj veľmi šťastný, že som došiel do cieľa. Bojovali sme do úplneho konca, ale tieto RS sú pre nás prirýchle. Veľa krát ideme na obmedzovači, ale tak aj taketo RS patria k rally. Trať je rovnaká pre všetkých. S autom nebol vôbec žiadný problém, tak dúfam, že aj zajtra to bude rovnaké. S novým navigátorom tiež nebol žiadny problem. Poznáme sa veľmi dlho, pred pár rokmi občas jazdil so mnou ako spolujazdec pri testovaniach. 

J. Melichárek, št.č.12 : dnešný deň hodnotím jednoznačne pozitívne, aj keď sme mali pár takých tých školáckych chýb, zhasínal mi motor dosť často na štarte. Aj na tejto poslednej RS mi to zhaslo. Ale vlastne jediné dve RS kde mi motor nezhasol,  tak na jednej sme boli druhí alebo tretí,  už neviem presne a druhú sme dokonca vyhrali absolútne. Takže nemám slov na to. Sme spokojní s dnešným dňom určite. Zajtra začneme ako dneska asi, myslím že zajtrajšie trate by mi mohli viac vyhovovať lebo nebudú tak rozbité, tak budeme zaťahovať ako sa bude dať. 

P. Těšinský št. č: 28 : Išlo to celkom dobre, učili sme sa, je to novinka pre nás, celkom dobré. Pekné, rýchle trate, takže zoznamujeme sa s tým zatiaľ. Učíme sa a snažíme sa zrýchľovať. 

Z. Bessenyey št.č: 41 : nebolo to zlé, ale  znova sa nám objavil náš starý problém s ktorým sme sa pasovali aj v rokoch 2007 a 2008 a to že sa nám zablokuje  počítač a auto naskočí na bezpečnostný program to znamená že nemáme v tlak v turbe. Riešim to tak že počas RS motor vypnem a zapnem a tak to resetujem aj 3-4 x počas RS čo ale znamená stratu. Stáva sa to hlavne pri vyšších rýchlostiach takže dnes som to nemusel robiť len dva krát na druhej RS kedže tá je technickejšia a pomalšia. Momentálne sme na treťom mieste v A7 ak by sme nemali tento problem zrejme by sme mohli biť Herringa. Vzladom na situáciu máme ale výborný vysledok, skvelé boli aj trate, hoci táto posledná čo sa išla po tme bola už dosť rozbitá. Ak sa nám podarí takto dôjsť aj zajtra tak nebudem tak rozladený ako dnes. 

M. Okajček št.č. 50 (spolujazdec T.Kupca)  išlo sa nám chvalabohu veľmi dobre, po dvoch rokoch sme konečne v cieli, v tom dlhšom cieli, uvidíme čo na druhý deň. Stratégia na zajtra je pomaly zrýchľovať. 

P. Zegarmistrz, št.č: 55 (spolujazdec S.Kornickeho) išlo sa nám veľmi dobre, sme veľmi spokojní s časom ktorý  sme dosahovali, ak to takto pôjde ďalej, máme šancu skončiť v prvej trojke. RS sú veľmi rýchle, ale máme pocit, že sme zrýchľovali na každej RS a sme šli stále lepšie a lepšie. Auto fungovalo perfektne mame super auto, super team všetko je tak ako má byť. Dúfame, že aj zajtra to bude takto dobré. 

J. Brož, št. č. 58: paráda, dobré,  ani neviem ako na tom sme, ale išlo sa nám výborne. Veľmi sa mi páčia tieto trate a hlavne tá nočná.  Išli sme si podla svojho tempa a tá rýchlostka v tom lese teraz v noci, po tme proste paráda. 

Sz. Kovács,  št. č: 59 (navigátor I. Rada): išlo sa nám výborne, perfektne, len teraz nám asi pridelili zlý čas, takže to ideme riešiť. 

L. Zámečník, št. č: 71 (navigátor P. Nagya): tak musím povedať,  že toto bola vôbec moja prvá RS po tme a bolo to úžasné som z toho ešte celý rozjarený, takže paráda, skvelé. Zajtra chceme hlavne dôjsť a zabehávať našu novú Brutusku . 

J. Tischler, št. č: 75 (navigátor P. Jurečku): tak vytrápili sme sa, na druhé kolo odišli nám cievky na sviečkach, takže sme v podstate celé kolo išli na tri valce, nedalo sa s tým nič robiť, museli sme len nejak dôsť. Potom sa nám to preplo do núdzového režimu, ledva sme došli do servisu.  Tu nám veľmi pomohol Gabi Molnár, ktorý vie po maďarsky a pomohol nám zohnať  cievky, chcem mu týmto veľmi poďakovať. Teraz auto funguje a dufam že mu to aj zajtra vydrží a úspešne dôjdeme do cieľa. 

J. Béreš sen., št. č. 82: tak deň bol úspešný, sme v cieli, auto je celé, my sme celí. Bohužiaľ ideme sami v triede, ráno sme boli traja, a obidvaja odpadli tým pádom nemáme motiváciu, tak dúfam že zajtra nastúpia. Ale aspon ideme, skúšame nové autíčko, zabávame ľudí, majú radosť, takže cítime sa dobre. 

M. Klus, št. č. 95 (spolujazdec A. Baffyho) tak ide sa výborne, na prvej RS sme stratili 2.5 minúty ked sa odtrhlo plynové lanko, pri druhej RS sa nám odtrhla benzínová hadička. To sme si ale už poistili a odvtedy ide všetko super. Zajtra by sme chceli viac strategicky . Dnes sme sa snažili dohnať rannú stratu. 

G. Szenderáková, št.č 99 (spolujazdec. G. Szenderáka) ide sa nám celkom dobre, ale máme technické problémy. Autu sa nechce a trvá skoro minútu kým sa rozbehne, ide pomaly, skáče, skáče až sa rozbehne a potom ide ako čert. S ocom sa ide dobre, super žiaden problém.

 



<< späť na press
all rights reserved Auto Klub Košice © 2006   flag eu  made in europe - rollyweb.sk