Press
Krajčí ukázal skvelú formu a prekonal rekord

4 750 metrov dlhá trať piateho ročníka Moris Cup Jahodná v sobotu zvládla nápor početného štartového poľa a dostala nového pána. Vďaka najrýchlejšej jazde v histórii podujatia je ním Jaroslav Krajčí.   

V piatok prešlo administratívnym a technickým preberaním 99 vozidiel, takže časový harmonogram musel byť neúprosný, aby každý stihol odjazdiť svoju porciu kilometrov. Budík vyhnal jazdcov a mechanikov z postelí o čosi skôr než sú zvyknutí z iných podujatí. Zvuk pretekárskych motorov sa v depe ozýval už skoro ráno a prvá skupina vozidiel sa na štart vydala už krátko po siedmej. Súboje o body do rekordného počtu piatich šampionátov (FIA International Hill-Climb Challenge, FIA Európsky kopcový pohár, FIA majstrovstvá historických vozidiel, majstrovstvá Slovenska a Poľska) mohli začať.

Plynulému priebehu 5. Moris Cupu Jahodná od rána nahrávalo slnečné a teplé počasie. Jediné výraznejšie zdržanie spôsobila havária Petra Ambrúza, ktorý v prvej súťažnej jazde škaredo poničil svoj Vauxhall Vectra. Pilotovi sa našťastie nič nestalo.

Do histórie podujatia Moris Cup Jahodná sa hrubým písmom zapísala hneď druhá tréningová jazda. Čo Jaroslav Krajčí v piatkových rozhovoroch opatrne naznačil, to o niekoľko hodín potvrdil. Rok starý traťový rekord Čecha Václava Janíka padol s rozdielom viac ako tri sekundy. Aby toho nebolo dosť Krajčí vzápätí – v prvej súťažnej jazde – prekonal sám seba a časom 1:50,254 posunul latku ešte ďalej. Nie je prekvapením, že skúsený matador v kokpite monopostu Lola B02/50 celkom poľahky vyhral prvý súťažný deň v absolútnom poradí. „Zvezenie to bolo pekné, ale keďže nám o pol deviatej otvorili uzavreté parkovisko, tak to trocha berie chuť,“ neskrýval rozčarovanie J. Krajčí. Druhú priečku obsadil už spomenutý Václav Janík, pilotujúci ďalšiu Lolu F3000 a tretia pozícia patrí najrýchlejšiemu „plechovému autu“.

Nádherné Subaru Impreza 4Turbo sedlá aj slovenskému divákovi dobre známy Poliak Tomasz Nagórski. Tomu sa trať na Jahodnej evidentne páči, keďže svojim konkurentom v triede E1 2000 nadeľoval rádovo sekundy. Najbližšie k Nagorskemu bol v sobotu úradujúci slovenský šampión Martin Koiš s Fiestou. Bánovčan zviedol mikrosúboj s Jozefom Bérešom jun., ktorý prevetral Audi Quattro S1. Debradčan síce na modernejší Ford Fiesta nestačil, no v druhej jazde sa Koišovi dokázal aspoň priblížiť na rozdiel 0,7 sekundy. V konečnom účtovaní si Béreš pripísal prvenstvo E2-SH.

Igor Drotár sa na svojich súperov mohol iba pozerať. Premiéra novej kopcovej Fabie WRC českej stajne Profiko sa odkladá. Novučičké auto zradil motor a Drotár nestihol odjazdiť ani jednu tréningovú jazdu.

Prekvapivého víťaza majú „veľké Áčka“, s objemom nad dva litre. Tomáš Kukučka prvýkrát osedlal Škodu Fabia WRC a hneď vyhral. Podobne úspešný debut zaznamenal Alexander Baffy. Na Jahodnú si prišiel vyskúšať novo poskladaný Peugeot 206 a v triede A-1600 bol najrýchlejší.

Skupinu N ovládli jazdci, ktorých poznáme skôr z rýchlostných skúšok. Favorizovaný Tomáš Ondrej si pre technické problémy síce príliš nezapretekal, no štafetu po ňom prebral Vlastimil Majerčák v ďalšom Mitsubishi Lancer Evo IX. V jeho tíme KL Racing mali večer dôvod na oslavu, veď na pódium sa spolu s Majerčákom postavil aj Tomáš Jágrik. Medzi Slovákov sa na druhé miesto stihol vtesnať Poliak Danian Lata. Všetci sedlali produkčné myšiaky. „Malé eNká“ s objemom valcov do 2.000 cm3 ovládol ďalší rely pilot, Maroš Palko s Renaultom Clio.  

Na Jahodnej sa premiérovo predstavili účastníci FIA majstrovstiev historických vozidiel. Na NSU TT či Porsche 911 SC bol pekný pohľad a dosahované časy naznačili, že tieto desiatky rokov staré stroje sa na pretekárskych tratiach nestratia ani dnes. Harmonogram „veteránov“ sa podarilo vtesnať do jediného súťažného dňa, no niektorí jazdci aj tak hromžili, keď si ich technickí komisári v závere dňa zavolali na preváženie áut. Aj medzi historikmi dominoval monopost, konkrétne Formula Easter MTX 1-03 Petra Tykala z Českej republiky.

Neoficiálne absolútne poradie po prvom dni:

1. Jaroslav Krajčí (SR )Lola B02/50 3:40,731 min., 2. Václav Janík (ČR) Lola B02/50 +4,023 s., 3. Tomasz Nagórski (PL) Subaru Impreza 4Turbo +20,807, 4. Robert Stec (PL) Lola T96/50 +21,853, 5. Jiří Svoboda (ČR)Norma M20F +25,812, 6. Martin Koiš (SR) Ford Fiesta +28,428, 7. Jozef Béreš jun. (SR) Audi Quattro S1 +33,704, 8. Rafal Grzesinski (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +37,683, 9. Marcin Beltowski (PL) +39,630, 10. Tomáš Kukučka (SR) Škoda Fabia WRC +40,449.

 

Tlačové stredisko 5. MORIS CUP Jahodná 2013



<< späť na press
all rights reserved Auto Klub Košice © 2009   flag eu  made in europe - rollyweb.sk