Press
Krajčí trikrát prepisoval históriu

Dramatický česko-slovenský duel o absolútne víťazstvo v piatom ročníku Moris Cup Jahodná stlačil najrýchlejší čas hlboko pod minútu a štyridsaťdeväť sekúnd. Najlepší finiš predviedol Jaroslav Krajčí.

Nedeľné ráno v lyžiarskom stredisku Jahodná veľmi pripomínalo sobotu. Akurát, že na 4.750 metrov dlhú trať padla hmla, a prvá tréningová jazda odštartovala trochu neskôr, o pol ôsmej. Vstávať sa ale nechcelo každému. V depe okrem iných, ostal aj monopost Lola F3000 včerajšieho absolútneho víťaza Jaroslava Krajčího. Keďže druhý deň nebol zaratúvaný do FIA majstrovstiev historických vozidiel, niektorí účastníci sa už na štart nepostavili. V nedeľu nepretekal ani Igor Drotár, ktorému deň predtým odišiel motor. Peter Ambrúz a Poliak Roman Baran sa po sobotných haváriách tiež pobrali domov. Viac šťastia mal Maďar Roland Moqyoros i naši Miroslav Šutľák a Roman Pazderák. Ich mechanici dokázali spojazdniť strečkujúcu techniku a jazdci mohli pokračovať v bojoch o body. Štartová listina druhého dňa obsahovala spolu 94 mien, teda iba o päť menej ako v sobotu. Vrátane Čecha Dana Michla na Lotuse Evora, ktorý deň predtým nepretekal.

Nanešťastie, priebeh pretekov niekoľkokrát pribrzdili nedobrovoľné prestávky, spôsobené technickými problémami áut či haváriami. Stretu so zvodidlami sa nevyhol ani inak vždy profesorsky jazdiaci Martin Koiš. Jeho Fiesta navonok nevykazovala veľké poškodenia, jazdec sa však netajil tým, že to bola poriadna „rana“. Ford Team RS Slovakia tak balil už po prvej ostrej jazde. Dokončiť druhý deň nebolo súdené ani Tomášovi Ondrejovi, ktorého zradila technika a to isté môžeme povedať o Poliakovi Robertovi Stecovi na Lole F3000.

V teplom a slnečnom počasí sa v prvej tréningovej jazde absolútne najlepším časom blysol Jozef Béreš jun. za volantom Audi Quattro S1. Potom ale prebrali taktovku favorizované monoposty F3000. Čech Václav Janík bol nášmu Jaroslavovi Krajčímu omnoho zdatnejším konkurentom než v sobotu. Prvú súťažnú jazdu dokonca vyhral a stanovil nový traťový rekord 1:49,510 s. Veľkolepé finále bolo na spadnutie. V ňom sa už Janík nezlepšil, práve naopak. Druhú jazdu mal pomalšiu o približne šesť desatín, zatiaľ čo Krajčí poriadne zrýchlil a opäť prepísal históriu. Nový rekord 4.750 metrov dlhej trate má hodnotu 1:48,440 min. V súčte oboch jázd bol slovenský pilot lepší o 0,4 sekundy a stal sa absolútnym víťazom pretekov. Už s úctivým odstupom vyše osemnástich sekúnd skončil tretí Tomasz Nagórski z Poľska, šoférujúci najrýchlejšie „plechové auto“, teda Subaru Impreza 4Turbo.

Čerstvý tridsiatnik Tomáš Kukučka si svoj narodeninový darček vychutnal dosýta. Pri premiére za volantom Škody Fabia WRC vyhral triedu A nad 2000 cm3 aj v nedeľu. Na stupne víťazov sa spolu s ním postavli druhý Martin Koči (Mitsubishi Lancer Evo VIII) a Michal Kovalčík (Škoda Octavia WRC).

V hodnotení triedy N nad dva litre, Poliak Damian Lata vrátil Vlastimilovi Majerčákovi požičané a vyhral. Súboj dvoch Mitsubishi Lancer Evo IX to bol pekný, no najmä tesný. Veď vo finále rozhodli necelé dve sekundy. Jozef Jágrik za volantom ďalšieho Lanceru dokázal zopakovať tretie miesto zo soboty. Malé enká do dvoch litrov ovládol Maroš Palko s Renaultom Clio a nechal za sebou celú plejádu poľských jazdcov.

Neoficiálne absolútne poradie druhého dňa:

1. Jaroslav Krajčí (SR )Lola B02/50 3:39,124 min., 2. Václav Janík (ČR) Lola B02/50 +0,493 s., 3. Tomasz Nagórski (PL) Subaru Impreza 4Turbo +18,764, 4.Dan Michl (ČR) Lotus Evora +20,631, 5. Jiří Svoboda (ČR)Norma M20F +25,636, 6. Jozef Béreš jun. (SR) Audi Quattro S1 +31,671, 7. Marcin Beltowski (PL) Subaru Impreza +35,122, 8. Rafal Grzesinski (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +35,303, 9. Tomáš Kukučka (SR) Škoda Fabia WRC +40,162, 10. Erich Achs (SR) Opel Lotus +41,932.

 

Tlačové stredisko 5. MORIS CUP Jahodná 2013

#?-:nbsp;



<< späť na press
all rights reserved Auto Klub Košice © 2009   flag eu  made in europe - rollyweb.sk