Press
Favoritov prenasledovali defekty

Dve zo štyroch rýchlostných skúšok druhého dňa 37. Rally Košice výrazne zamiešali poradím v oboch šampionátoch, DMACK Tyres Rally 2011 majstrovstiev Slovenska i Platinum majstrovstiev Poľska, ale aj v priebežnom poradí samotnej súťaže.

Už počas prvého dňa bola alfou a omegou správna voľba pneumatík, pretože premenlivé jesenné počasie narobilo posádkam nemálo starostí. Aj keď si možno viacerí mysleli, že druhý deň s dvomi ereskami bude jednoduchší, predsa len najdlhšia ereska súťaže Opiná (24,35 km) sa ukázala ako zlomová. Favoritom po prvom súťažnom dni  sa nedarilo a Bouffier stratil kvôli defektu viac ako sedem minút na víťaza ersky Béreša jr. Francúz si tak skomplikoval cestu za obhajobou  titulu, ktorý mu môže uchmatnúť Kajetan Kajetanovicz, avšak pred posádkami sú ešte dve rýchlostné skúšky. Aj Kajetan mal problémy na tejto ereske (defekt),  nestratil až tak veľa času ako Bouffier.

Defekt mal aj Grzyb, ktorý po včerajšom víťazstve chcel zaútočiť na druhý slovenský titul v priamom súboji s Bérešom jr. „Počas tréningu sme si nepoznačili, že na trati je niečo nezvyčajné, aby sme si dávali pozor. Žiaľ, trafili sme kameň, ktorý sa podpísal pod následný defekt. Výmenou sme stratili dosť minút, z čoho sme nesmierne rozčarovaní. Mysleli sme si, že bude rozhodovať športovo a nie takto,“ neskrýval sklamanie Grzegorz Grzyb, ktorého šanca na zisk majstrovského titulu pri strate viac ako sedem minút na Béreša jr. je už iba v teoretickej rovine.

Z technických problémov súperov najviac vyťažil Béreš jr. a Solowow, ktorým patrí prvá a druhá priečka v 37. Rally Košice. Slovenský reprezentant stráca na vedúceho Poliaka osem sekúnd, ktoré by sa nedali počas zostávajúcich dvoch ereskách stiahnuť.

Oveľa jasnejšia sa črtá situácia v slovenskom šampionáte, kde má Béreš takmer 40 sekundový náskok pred Orsákom. Priami konkurent v boji o titul je až na 36. mieste. „Patrím k smoliarom a väčšinou pochytám všetky defekty, no teraz sa to nestalo,  čo však súperi už nemôžu povedať.  Väčšina ich ho dostala a iní zase skončili aj horšie a nepokračujú. Máme dostatočný náskok v slovenskom majstráku, ale pred nami sú ešte dve eresky. Iste nezvoľníme, keď  strácame osem sekúnd na Solowowa, no súťaž končí až v cieli,“ povedal J. Béreš jr.

Po prvej ereske bol rozladený aj Drotár, ktorý urobil už štvrté hodiny počas jednej súťaže. „Včera som to mal 50:50, šesť rýchlostiek a trikrát som urobil hodiny. Dnes v tých hodinách pokračujem, čo ma mierne rozhodilo, ale povedali sme si s Vladom, že ideme ďalej. Na druhej RS sme trocha zvoľnili, aby sme sa vyvarovali  hodinám a bol z toho štvrtý najlepší čas,“ konštatoval Drotár.

Posádkam zostáva absolvovať ešte dve eresky, ktoré dajú definitívnu bodku sa košickou súťažou i za tohtoročným seriálom DMACK Tyres Rally 2011.

 

Neoficiálne výsledky po RS 8

1. Solowow – Baran (PL/Ford Fiesta S2000) 1:05:33,5

2. Béreš jr.-Muller (SR/Škoda Fabia S2000) +8,0 s

3. Melichárek – Lasevič (SR-CZ/Mitsubishi Lancer WRC05) + 1:36,1

4. Orsák –Vajík (CZ/ Mitsubishi Lancer Evo IX) +1:45,7

5. Chuchala-Heller (PL/Subaru Impreza) + 2:07,0

 

Tlačové stredisko DMACK Tyres Rally 2011 a Rally Košice



<< späť na press
all rights reserved Auto Klub Košice © 2006   flag eu  made in europe - rollyweb.sk