Press
Prvá sekcia preriedila pole. Vedie Kajetanowicz

38. Rally Košice má za sebou prvú sekciu piatkovej etapy, obsahujúcu tri rýchlostné skúšky. Už na prvých kilometroch nebola núdza o dramatické situácie. Najprv sa o ne postarala posádka so štartovým číslom 3 Norbert Herczig - Igor Bacigál. Ich Škoda Fabia S2000 po kolízii v RS1 čiastočne zablokovala trať, čo spomalilo ďalších súťažiacich. Posádkam so štartovými číslami 4 až 10 bol napokon pridelený náhradný čas. Na rovnakom mieste ako Herzcig, mali vzápätí problémy bratia Lapdavskí. Ich účinkovanie v prvom dni košickej rely ukončila poškodená olejová vaňa na ich Peugeote 207 S2000.

Veľké problémy mali aj Marcinovia Gagacki a Bilski (Mitsubishi Lancer Evo IX). Po havárii poľskej dvojice bola prvá rýchlostná skúška pre účastníkov slovenského, maďarského, poľského šampionátu i Zóny strednej Európy definitívne zrušená. Posádky od štartového čísla 37 následne absolvovali presun k RS2 po náhradnej trase.

Druhý meraný úsek priniesol upevnenie vedúcej pozície Kajetanowiczovi s Baranom na Subaru Impreza. Poliaci zaznamenali najlepší čas v oboch úvodných meraných úsekoch. Ani RS2 sa nezaobišla bez havárie. Krátko po štarte sa z trate porúčal Mário Csente s Petrom Těšinským. Slovensko-český tandem jazdiaci so Subaru Impreza je v poriadku. 

Kajetanowicz našiel premožiteľa až v tretej rýchlostnej skúške. Len o štyri desatiny sekundy, ale predsa, ho zdolali Maďari Hadik s Kertészom so Subaru Impreza. V priebežnom poradí súťaže sa však na vedúcej priečke poľskej dvojice nič nezmenilo. Kajetanowicz a Baran vedú s takmer 20-sekundovým náskokom pred krajanmi Rzeznikom s Mazurom (Peugeot 207 S2000). "Všetko OK. Na trati je veľa šotoliny. Trať je ťažká, ale ide sa nám dobre. Počasie je ideálne,“ stručne zhodnotil doterajší priebeh súťaže Kajetan Kajetanowicz. Priebežne tretí sú Maďari Kazár s Ferenczom (Mitsubishi Lancer Evo IX), ktorí však za lídrami zaostávajú už o viac ako pol minúty.

Zo Slovákov sa darí Bérešovi jun. so Starým v Škode Fabia S2000, ktorým však po RS3 patrí až deviata priečka priebežného poradia. Jazdec vysvetlil, prečo: „Na prvej skúške, po dlhej rovinke asi dva kilometre od štartu som brzdil do pravej ostrej zákruty. Dovtedy som si nevšimol, že by sa šmýkalo. Už keď som brzdil, bolo mi jasné, že je zle. Skúšal som to v rýchlosti aj zatočiť do zákruty, no nepodarilo sa. Spadli sme do priekopy a trafili strom. Našťastie nás to vyhodilo späť na trať a mohli sme pokračovať. Mysleli sme si, že máme niečo s kolesom, tak sme pre istotu spomalili. Napokon sa ukázalo, že je všetko v poriadku. Nestratili sme čas samotným výletom, ale pomalou jazdou do cieľa skúšky.“

Druhá a záverečná sekcia piatkovej etapy 38. Rally Košice má na programe štyri rýchlostné skúšky.

 

Tlačové stredisko 38. Rally Košice



<< späť na press
all rights reserved Auto Klub Košice © 2006   flag eu  made in europe - rollyweb.sk