Press
Prvá skúška preriedila pole súťažiacich
Iba niekoľko desiatok minút prešlo od slávnostného štartu 39. Rally Košice a úsmevy na tvárach niektorých posádok už stihla vystriedať zamračená tvár. Približne 24 kilometrov prvej rýchlostnej skúšky Opál zmarilo nádeje na dobrý výsledok až pre deväť dvojíc.

Z našich havarovali Nagy s Kušnierom (Citroen C2 R2 Max) i Kravárik s Kacvinským (VW Golf). Moznera a Kozmona zradil ich Mitsubishi Lancer Evo IX a Liptákovi so Slovákom prestala fungovať ich Toyota Celica. Ostatné odstúpenia išli na vrub maďarských dvojíc. Popoludňajší štart prvej rýchlostnej skúšky bol síce netradičný, ale mnohým jazdcom ulahodil. „Som rád, že začiatok sa posunul bližšie k poludniu. Človek je už čulejší ako skoro ráno. Mne to vyhovuje a po prvom kole panuje v kabíne nášho wéercečka dobrá nálada,“ konštatoval Igor Drotár.

O dobrej nálade mohli hovoriť aj Poliaci Grzegorz Grzyb s Robertom Hundlom, sedlajúci Ford Focus WRC. Tí na cesteza obhajobou titulu majstrov Slovenska nasadili rýchle tempo hneď po štarte. V prvých dvoch rýchlostných skúškach za sebou nechali celú maďarskú špičku, ale najmä najväčších konkurentov v boji o titul, Jaroslava a Erika Melichárekovcov s Citroenom C4 WRC. „V prvej ereske sme nasadili isté tempo, ale nestačilo to na súperov. Grzyb aj Kazár idú veľmi rýchlo. Ukázalo sa, že sme išli veľmi opatrne, pred druhou sme trocha pritvrdili podvozok lebo bol mäkký. Menšie problémy sme mali na prvej rýchlostnej skúške, lebo pneumatiky boli na miestach kde nemali byť a naopak. Pol rýchlostky som nazeral kde pneumatika je alebo nie je. Menšie problémy sme mali hneď na začiatku druhej eresky, keď na pedále mi vystriekla brzdová kvapalina a šmýkala sa mi noha po nich. Musel som brzdiť špičkou nohy, či pridával pätou. Ale nejako sme to doklepli do konca,“ posťažoval sa Jaro Melichárek, ktorému v hodnotení slovenského šampionátu patrí druhá priečka.

Tretí sú priebežne Martin Koči s Tomášom Kostkom na Škode Fabia S2000. „S Lukášom sa nám išlo veľmi dobre. Snažím sa zmeniť svoj jazdecký štýl, aby sme jazdili pokojnejšie a bezpečnejšie. Verím že to potom bude aj rýchlejšie. Môžem povedať, že na tejto súťaži sa hľadám, preto som časy veľmi neriešil, ale podľa počutia by mohli by byť solídne,“ konštatoval domáci Martin Koči. DMACK Rally 2013,

MSR - priebežné poradie po RS2:
1. Grzyb/Hundla (PL) Ford Focus WRC 19:31,3 min., 2. Melichárek/Melichárek (SR) Citroen C4 WRC +27,8 s., 3. Koči/Kostka (SR) Škoda Fabia S2000 +47,2, 4. Béreš/Repás (SR) Subaru Impreza R4 +52,4, 5. Ondrej/Gomori (SR) Škoda Fabia S2000 +54,2, 6. Drotár/Bánoci (SR) Škoda Fabia WRC +1:04,7 min., 7. Majerčák/Kollárik (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +1:48,5, 8. Semerád/Mozner (ČR/SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +1:52,9, 9. Kukučka/Podobník (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +2:03,3, 10. Pethó/Ruboczky (H) Mitsubishi Lancer R4 +2:08,7.

<< späť na press
all rights reserved Auto Klub Košice © 2006   flag eu  made in europe - rollyweb.sk