Press
Piatok, 6. augusta 2010:

Poľský Rzeszow sa v piatok zobudil do prvého dňa 19 Rajdu Rzeszowskeho a už od skorých ranných hodín sa v univerzitnom mestečku Politechniki Rzeszowskej ozývali typické zvuky, ktoré sprevádzajú každú rally. Slnečný deň privítal na štarte 70 posádok, z ktorých 30 sa bude snažiť získať body do Mediaracing Majstrovstiev Slovenska v rally pre rok 2010 a 50 bude hodnotených v Majstrovstvách Poľska a 44 vo FIA zóne strednej Európy - FIA CEZ RALLY TROPHY 2010.

RS1: Prvá dnešná rýchlostná skúška RS Lubenia (17,87) odštartovala o 8.28 a po jej absolvovaní sa posádky vrátia späť do servisu v Rzeszowe.
Na tejto náročnej RS sa dostala mimo trať vedúca posádka slovenského šampionátu Jozef Béreš jr.- Róbert Muller, ktorí skončili v priekope. Podarilo sa im však dostať späť na trať a pokračujú ďalej v súťaži, ale so značnou stratou 11 minut na posádku Kajetanowicz-Baran, ktorá sa ujala vedenia rally. Táto RS sa stala tiež osudnou posádke Csente - Juhász, ktorá približne na 13 kilometri pri havárii sa otočila cez strechu, posádka je v poriadku. Nástrahám trate neunikla ani ďalšia slovenská posádka Viliam Lorincz - Přemyslav Smutný, ktorá pre haváriu ukončila svoje dnešné pôsobenie na RS1.
Poradie po RS 1 v MSR:
1. Kajetanowicz - Baran 
2. Grzyb - Zawada +05.8
3. Rzeznik - Mazur +15.0
4. Melichárek - Lasevič +17,5

RS2: RS 2 Handzlówka priniesla zmenu na prvých miestach v absolútnom hodnotení MSR. Poľská posádka št. č. 12 Rzeznik - Mazur ostala stáť v RS po havárii. Prvé miesto si naďalej drží posádka št. č. 2 Kajetanowicz - Baran, druhý najlepší čas v RS zajazdil Melichárek s Lasevičom (št.č. 9) + 7.0 s za ním skončil Grzyb - Zawada (št. č. 4), ktorý zaostal za Melichárkom o 11,3 s. Drotár - Bánoci (št.č. 10) zajazdili z posádok bodujúcich do MSR šiesty čas za ním 2 sekundy Béreš jr. - Muller. (št.č. 7). V rally nepokračuje ani posádka č. 33 Kornicki - Zegarmistrz, ktorá je účastníkom oboch národných majstrovstiev.
Poradie po RS2 v MSR:
1. Kajetanowicz - Baran 
2. Grzyb - Zawada + 24,1
3. Melichárek - Lasevič + 24,5
4. Habaj – Spentany + 44,4

RS3: V poradí treťou RS dnešného dňa bola opäť RS Lubenia. Najlepšie ju opäť zajazdil Kajetanowicz (št.č. 2) pred Grzybom (št.č. 4) a Melichárkom (št.č. 9). Kajetanowicz vedie po tretej RS už o 29,8 sek. Rýchlostná skúška RS3 Lubenia bola po havárii súťažného vozidla št. č. 63 zastavená. Posádke št. č. 64 (Grendel – Hudy), ktorá zastavila na mieste havárie a štyrom posádkám, ktoré absolvovali erzetu voľným prejazdom bol pridelený náhradný čas.
Poradie po sekcii 1 (po RS3)
- absolútne:
1. Bouffier – Panseri / Peugeot 206 Super 2000
2. Kajetanowicz - Baran / Subaru Impreza + 0,6
3. Solowow – Baran /Ford Fiesta Super 2000 + 10,7
4. Grzyb - Zawada /Škoda Fabia Super 2000 + 30,4

- v MSR:
S2000:
št.č. 4   Grzyb – Zawada
št.č. 15 Kakuszi-Kakuszi  + 1:08.2
št.č. 7   Béreš jr. –Muller  +11:37.9
trieda A8:
št.č. 9   Melichárek – Lasevič
št.č. 10 Drotár –Bánoci + 50.0
trieda  A6:
št.č. 34 Gryc – Kusnierz
št.č. 42 Bessenyey – Papp + 27.0
trieda N4:
št.č. 2 Kajetanowicz – Baran
št.č. 17 Habaj – Spentany  + 01:03.7
št.č. 18 Butrik - Wilk +01:11.8
št.č. 24 Adolf - Mašíček +02:34.0
trieda N3:
št.č. 46  Špavelko – Szenderáková
št.č. 64  Grendel – Hudy  + 1:34.2
št.č. 66  Jurečka – Balla +1:47.0
št.č. 68  Šamo –Tischler +1:47.8
št.č. 44  Krupko - Harabín +2:07.3
trieda N1:
št.č. 70 Nagy-Zámečník 
trieda F9:
št.č. 75 Szenderák – Kušnier
trieda F11:
št.č. 58 Baffy-Klus
št.č. 60 Žeňuch – Bačinský + 2:02.7
trieda F12:
št.č. 26 Eliáš – Proschingerová
št.č. 62 Horňák - Verebes  +5:33.3
Historici:
št.č. 72 Kravárik-Tarko
št.č. 74 Kundis – Zavacký + 2:00.0
 
Hlasy jazdcov po  RS3:
št.č. 4 Przemyslaw Zawada
: Hoci sme doma, ide sa ťažko, je veľmi cítiť rozdiely v autách, Škoda a Ford, a auto Kajetanowicza... Bojujeme, ale je to moc ťažké. A šmykľavé. Uvidíme v cieli.
št.č .7 Jozef Béreš jr.: Okrem prvej RS sa nám ide celkom dobre, už síce nemám motiváciu, pretože nie je prečo riskovať. Dnes body nezoberieme domov, takže berieme to tak, že sa sústredíme na zajtrajšok
št.č. 9 Jaroslav Melichárek:  Dosť sa nám na začiatku šmýkalo, je tu šmykľavý povrch, ale teraz sa trošku oteplilo, takže už je to lepšie. Zrýchľujeme každou RS hoci sú naozaj veľmi ťažké aj na rozpis aj na všetko ostatné. Veľkú výhodu tu majú jazdci ktorí tu už štartovali. Urobíme čo sa dá, takže uvidíme.
št.č. 10 Vladimír  Bánoci: Tak išlo sa tak, ako sa v Poľsku chodí, pre nás zo Slovenska nevýhoda že tie trate nepoznáme, takže sme opatrní a ideme radšej pomalšie ako vyrobiť nejaký problém.  Auto funguje, takže nebudeme meniť nič.
št.č. 26 Ľubomír Eliáš:  Teraz celkom dobre. V prvej RS sme mali trošku problémy s komunikáciou, autom aj so sebou, teraz to je lepšie tak dúfam, že sa to bude zlepšovať. Držte nám prsty.
št.č. 24 Róbert Adolf:  Ide sa dobre, len to veľmi šmýka, nie sme zvyknutí na takto šmykľavý asfalt.  Takže je to ťažké ale zatiaľ sme spokojní.
št.č. 42 Bessenyey  Zoltán : Na prvej RS nám padol brzdový pedál , nejak som to zvládol s ručnou brzdou a s menším výletom do priekopy. Vysvitlo že toto je dosť častý problém u Citroenov, a tak sme zas múdrejší.  Učíme sa ako to s tým narábať. Na druhej RS sme veľmi dostali, neviem čím to je, nemal som pocit že by sme spomalili. Na tretej RS to bolo zasa lepšie. Spravil som hodiny, ale z vlastnej chyby a auto zaplo safety program. Ale dalo sa . Sú to ďalšie ostré km ktoré s týmto autom  spravíme takže super.
št.č. 44 Miroslav Krupko: Ide sa celkom dobre, ale nefungujú nám brzdy od rána, takže sa trápime s brzdami, takže je to také strašne opatrné ale pokúsime sa nejako dôjsť a do zajtra možno niečo vymyslíme.
št.č. 46 Marek Špavelko: Ide sa celkom dobre. Som spokojný. Mali sme síce menší výlet mimo trať, ale inak všetko OK. 

RS 4 Handzlówka
Na RS 4 sa  najviac darilo opäť Poliakovi Kajetanowiczovi, ktorý si upevňuje  prvenstvo v absolútnom poradí  MSR.  Za ním skončil Grzyb so stratou 7 sekúnd a ako tretí Béreš jr., ktorý pomaly ale iste sťahuje svoju stratu z ranného výletu . Tentokrát sa menej zadarilo Melichárekovi, ktorý dostal defekt a oproti prvému prejazdu  RS Handzlówka si  pohoršil o viac ako 40 sekúnd a zajazdil deviaty čas. V hodnotení MSR ho preto predstihla poľská posádka Habaj – Spentany.
Podobne sú na tom aj Nagy a Kravárik ktorí si zhoršili čas na RS o viac ako 1:30 minút. 
Po rýchlostnej skúške bola nútená odstúpiť aj druhá posádka priebežného hodnotenia slovenského šampionátu Grzyb – Zawada (št.č. 4) pre poruchu motora.
Podľa najnovších informácií posádky, ktoré dnes predčasne skončili v RS 1 (Csente - Juhász a Lorincz-Smutný) majú záujem  zajtra pokračovať. V tejto chvíli sú už v servise a intenzívne pracujú na odstránení  technických závad  na svojich špeciáloch, ktoré vznikli výletmi mimo trať.
Po slnečnom dni sa veľkou rýchlosťou blížia búrkové mraky a je pravdepodobné že mestský okruh bude „namokro“.
 

RS5 Lubenia
Piata a predposledná RS dnešného dňa znamená STOP aj pre druhú posádku  domácich, ktorá sa viac ako udomácnila na našich tratiach. Po Rzeznikovi, ktorý havaroval na RS2, neodštartoval  do RS5 pre poruchu motora  Grzyb. RS vyhral opäť dnes zatiaľ neporazený Kajetanowicz pred Melichárekom (+11.9 ) a Bérešom (+21.3).
Tretí prejazd najdlhšou rýchlostnou skúškou tohoročného Rajdu Rzeszow bol pre súťažiace posádky spestrený miestnymi výdatnými prehánkami. Podľa vyjadrenia jazdcov boli na trati 2 - 3 km úseky, kde výdatne pršalo a potom boli úseky úplne suché. Všade tam, kde bola voda tak to na slickoch neskutočne šmýkalo. Diváci boli z prejazdov mokrých úsekoch nadšení. Mimo trať sa ocitli št. číslo 45 – Bubik a 65 Kurdys a tak súťaž pre nich dnes skončila. Do RS neodštartovala naša posádka št. č. 64 Grendel – Hudy pre presne neidentifikovanú poruchu motora.
Na priebežných výsledkoch sa nič podstatné nezmenilo, vedúci Boufier (vyhral 4 z doterajších piatich rýchlostných skúšok) zvýšil svoj náskok pred druhým Kajetanowiczom o 3,8 s. Piatym najlepším časom sa Melichárek vrátil na 5. miesto absolútne.


Podľa posledných informácií si posádky cca od čísla 50 odskúšali už počas RS 4 ako sa ide v prietrži mračien na suchých pneumatikách.  Podaktorých to stálo čas, podaktorí si vyskúšali tlačenie auta z priekopy.  Takže prišlo celkom vhod že pred vstupom do preskupenia boli v pohotovosti  organizátormi zabezpečení  wapkári ktorí zmyli prach a blato z áut aj posádok.


RS 6 Rzeszow (3,82 km)
Po 45 minútovom servise sa posádky postupne presunuli na poslednú RS dnešného dňa, ktorou bola RS Rzeszów. Táto okruhová mestská rýchlostná skúška bola v Poľsku silne medializovaná bola vysielaná v priamom prenose viacerými regionálnymi televíziami.
Divákom pri trati v centre mesta Rzeszow sa v najlepšom svetle predstavila prešovská posádka Igor Drotár – Vladimír Bánoci na vozidle Škoda Fabia WRC, ktorá túto skúšku vyhrala pred francúzom Boufierom a maďarom Csabom Kakuszim.

Poradie po 1. súťažnom dni – absolútne:
1. Bouffier – Panseri / Peugeot 206 Super 2000
2. Kajetanowicz - Baran / Subaru Impreza + 0,13 s
3. Solowow – Baran /Ford Fiesta Super 2000 + 36,7 s
4. Kuchar - Dymurski / Peugeot 207 Super 2000 + 1,09,7 min
5. Melichárek – Lasevič / Mitsubishi Lancer WRC + 1,48,5 min

v rámci klasifikácie MSR:
1. Kajetanowicz - Baran / Subaru Impreza
2. Melichárek – Lasevič / Mitsubishi Lancer WRC + 1,35,5 min
3. Habaj – Spentany / Mitsubishi Lancer evo IX + 1,57,4 min
4. Butruk – Wilk / / Mitsubishi Lancer  + 2,16,2 min
5. Drotár – Bánoci / Šoda Fabia WRC + 2,26,5 min

skupina F
1. Eliáš – Proschingerová / Mitsubishi Lancer  evo III

historické vozidlá
1. Kravárik – Tarko / VW Golf 1


Prvý deň 19 Rajdu Rzeszowski je za nami
Posádky ktoré sa odhodlali a prišli do Poľska dnes prežili veľmi náročný prvý deň 19. Rajdu Rzeszowského.  Posádky absolvovali 6 náročných rýchlostných skúšok na veľmi šmykľavom asfalte. Užili si horúčavy aj prietrž mračien, potýkali sa s úzkymi cestami , nespočetným množstvom horizontov  a ostrých zákrut.

Neoficálne poradie  prvého dňa podľa tried :
Trieda S2000:
1.  Kakuszi-Kakuszi,  Ford Fiesta S2000,   0:51:22.2
2.  Béreš jun.-Muller,  Škoda Fabia S2000,1:01:18.4

Trieda N4:
1.  Kajetanowicz – Baran,  Subaru Inpreza,  0:48:34.2
2.  Habaj – Spentany, Mitsubishi Lancer Evo IX, 0:50:31.6
3.  Butruk – Wilk,  Mitsubishi Lancer Evo IX,  0:50:50.4
4.  Adolf – Mašíček,  Mitsubishi Lancer Evo IX,  0:53:54.9

Trieda N3:
1.  Špavelko – Szenderáková  ,  Renault Clio Ragnotti,  0:53:54.9
2.  Jurečka – Balla, Renault Clio RS, 1:00:36.1
3.  Šamo –Tischler , Opel Astra,  1:01:05.7
4.  Krupko – Harabín, Renault Clio,  1:02:52.8

Trieda N1:
1.  Nagy-Zámečník,  Škoda Fabia,   1:00:28.7   

Trieda  A8:
1. Melichárek – Lasevič,  Mitsubishi Lancer WRC,  0:50:09.7
2. Drotár-Bánoci,  Škoda Fabia WRC,   0:51:00.7

Trieda A6:
1. Gryc – Kusnierz,  Citroen C2R2 MAX, 0:55:00.2
2.  Bessenyey-Papp, Citroen C2R2 MAX, 0:55:39.1

Trieda F12:
1  Eliáš – Proschingerová, Mitsubishi Lancer Evo III , 0:56:00.7
2.  Horňák – Verebes,  Volkswagen Corrado,  1:06:04.3

Trieda F11:
1.  Baffy – Klus,  Peugeot 106 XSI,   0:59:20.7
2.  Žeňuch – Bačinský ,  Nissan Sunny GTI,  1:02:12.1

Trieda F9:
1. Szenderák – Kušnier,  Škoda Favorit 136 L, 1:06:10.1

Trieda H:
1.  Kravárik – Tarko,   VW Golf 1 Gti,  1:03:18.1
2.  Kundis – Zavacký ,  Škoda 130 RS,  1:06:08.7

Dnešný deň nedokončili posádky  Grzyb-Zawada, Rzeznik-Mazur, Csente –Juhász, Kornicki-Zegarmistrz, Klementowicz-Klementowicz, Grendel-Hudy a Lorincz-Smutný. Posádky majú možnosť  pokračovať zajtra, kde ich čaká ďaľších 6 RS.

Zajtra čaká na súťažné posádka zbývajúcich šesť rýchlostných skúšok na troch rôznych tratiach. Prvú posádku budeme očakávať na cieľovej rampe v centre Rzeszowa o 15:45 hodine.


Auto Klub Košice


 



<< späť na press
all rights reserved Auto Klub Košice © 2009   flag eu  made in europe - rollyweb.sk