Press
Tlačova sprava č.6
Úvod v réžii Bouffiera a Grzyba
Vo štvrtok večer posádky rozdávali úsmevy na slávnostnom štarte Rajdu Rzeszowski, dnes sa potia v boji o každú sekundu. Prvá sekcia súťaže síce obsahovala iba dve rýchlostné skúšky, no tie dokopy merali viac ako 36 ostrých kilometrov.

Najlepší nástup do rely zaznamenali Francúzi Bryan Bouffier s Xavierom Panserim na Peugeote 207 S2000, hoci do cieľa druhej skúšky dorazili so spadnutým ochranným krytom motora. „Niečo sme chytili na pravú stranu, ale auto ide rovno a čas je dobrý, takže som spokojný,“ referoval francúzsky jazdec.

V hodnotení majstrovstiev Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011 sa po prvom teste ujali vedenia Jozef Béreš jun. a Róbert Muller so Škodou Fabia WRC. Na vedúcej priečke však dlho nepobudli. „V prvej skúške sme sa zoznamovali s autom. Na druhej sme zostali stáť v brode. Diváci sa nás snažili vytlačiť z vody. Nakoniec sa mi po asi polminúte podarilo naštartovať. Veľa sme stratili, takže uvidíme, čo bude ďalej,“ nespokojne krútil hlavou Béreš. Jeho neplánovaná zastávka v brode nakoniec znamenala stratu 44 sekúnd a prepad na ôsmu pozíciu v absolútnom poradí rzeszowskej rely a piatu v rámci hodnotenia slovenského šampionátu.

Druhý meraný úsek náramne vyšiel poľskej dvojici Grzegorz Grzyb - Daniel Siatkowski. Tí vyhrali RS2 absolútne a v rámci MSR im už patrí prvé miesto. „Ide sa výborne som rád, ale do cieľa je ešte ďaleko,“ tradične stručne zhodnotil Grzyb. Druhí sú Michal Bebenek s Maciejom Wilkom a tretí Jaroslav Melichárek s Richardom Lasevičom. „Na prvej rýchlostke sme asi zle obuli. Pneumatiky aj podvozok boli veľmi mäkké. Teraz sme trochu pritvrdili a ide to lepšie. V dvojke sme urobili hodiny, nemohol som vycúvať, takže sme tam nechali asi 10 – 20 sekúnd,“ povedal nespokojný Jaro Melichárek.

Pomalší začiatok súťaže zaznamenali Igor Drotár s Vladom Bánocim na Subaru Impreza WRC. „Pomaly sa rozbiehame, ideme si svoje tempo,“ uviedol jazdec, ktorému po dvoch testoch patrí siedma pozícia. Inokedy rýchli Jaroslavovia Orsák a Novák aktuálne uzatvárajú prvú desiatku. „Máme problém s motorom. Asi v polovici RS2 auto stratilo výkon. Ideme úplne bez turba, neviem čo sa deje.“ Na nedostatok výkonu sa posťažoval aj Maciej Rzeznik jazdiaci s Przemyszlavom Mazurom. „Auto vôbec nechce ísť a je to stále horšie.“

Ešte menej šťastia mali ďalšie z posádok bojujúcich v majstrovstvách Slovenska. Rafal Janczyk a Rafal Sadlik odstúpili už v prvej rýchlostnej skúške. Kajetan Kajetanowicz s Jaroslawom Baranom sa vzadli pred štartom dvojky, ktorá si neskôr vyžiada odstúpenie Pavla Nagya s Richardom Zámečníkom i Jozefa Molnára s Milanom Parihusom.

 

20. Rajd Rzeszowski – priebežné neoficiálne poradie v hodnotení MSR po RS2:

1. Grzyb/Siatkowski (PL) Peugeot 207 S2000 19:40,2 min., 2. Bebenek/Wilk (PL) Mitsubishi Lancer EVO X +16,8 s., 3. Melichárek/Lasevič (SR/CZ) Mitsubishi Lancer WRC 05 +28,0, 4. Chuchala/Heller (PL) Subaru Impreza +41,9, 5. Béreš jun./Muller (SR) Škoda Fabia WRC +42,9, 6. Rzeznik/Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 +46,4, 7. Drotár/Bánoci (SR) Subaru Impreza WRC +1:07,7 min., 8. Chmielewski/Dachowski (PL) Citroen DS3 R3T +1:26,2, 9. Lapdavský/Lapdavský (SR) Peugeot 207 S2000 +1:34,5, 10. Orsák/Novák (CZ) Mitsubishi Lancer EVO IX +1:46,2.

 

Tlačové stredisko, 5. 8. 2011



<< späť na press
all rights reserved Auto Klub Košice © 2009   flag eu  made in europe - rollyweb.sk