Press
Slovákom ruže nekvitli

Jozef Béreš junior pri vjazde do servisnej zóny dúfal, že sa mechanikom podarí odstrániť problémy s hydraulikou na jeho Škode Fabia WRC, ale márne. Jazdec po vypršaní časového limitu síce chcel vyjsť zo servisu, rýchlo však pochopil, že by ďaleko nedošiel, a tak odstúpil.

To bola voda na mlyn pre Jaroslava Melichárka s Richardom Lasevičom a ich Mitsubishi Lancer WRC 05, aby zdramatizovali súboj o titul majstrov Slovenska.  Ich súperi boli mimo hry, keďže Grzyb vypadol hneď ráno. Melichárek si trúfal na víťazstvo, aby získal maximum bodov, no zdolať suverénne jazdiacich Poliakov Kajetana Kajetanowicza a Jaroslawa Barana v Subaru Impreza nedokázal a skončil druhý. „Naše auto podvozkom nestíha na novšie. Wéercéčko mi je nanič na takýchto skúškach, kde potrebujem dobrý podvozok,“ zhodnotil Jaro Melichárek.

Prvý Kajetanowicz bol, pochopiteľne, spokojný a rozdával úsmevy na všetky strany. „Včera sme mali problémy s prevodovkou už na prvej skúške. Dnešok bol skvelý, fenomenálny, fantastický... Zviedol som tesný súboj s Bouffierom o prvenstvo v hodnotení poľských majstrovstiev. Okolo trate bolo veľa divákov, ktorí ma mohutne podporovali. Som šťastný, že sa mi podarilo vyhrať aj v rámci slovenských majstrovstiev. Uvidíme sa v Košiciach,“ povedal Kajetan Kajetanowicz.

Aj tretie miesto v hodnotení majstrovstiev Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011, putuje do poľských rúk. Zaslúžili sa o to Maciej Rzeznik a Przemyszlaw Mazur v kokpite Peugeotu 207 S2000. Za nimi až do posledných metrov vrcholil súboj o štvrtú priečku. S náskokom 1,4 sekundy ju získali Michal Bebenek a Maciej Wilk s Mitsubishi Lancer EVO X. Piata pozícia padla do rúk Wojciecha Chuchalu s Kamilom Hellerom (Subaru Impreza).

Igor Drotár a Vlado Bánoci na Subaru Impreza WRC boli popri Melichárkovi druhými reprezentantmi Slovenska v prvej desiatke (hoci jazdia s českými licenciami). Na náročných a neznámych tratiach to ani oni nemali jednoduché. Nakoniec si v závere dokázali polepšiť aspoň na šieste miesto. „Bola to veľmi rýchla a náročná súťaž. Zažili sme mnoho situácií, kde sme mohli poškodiť auto i seba. Auto bolo skvelé, ale my sme robili chybičky. Nejaké výlety mimo trať a následná potreba reštartovať motor nás stáli minútu až dve.“

Poradia v jednotlivých triedach ovplyvnili početné problémy posádok a odstúpenia. Popredné priečky zbieral ten, kto došiel do cieľa a vzájomné rozdiely medzi súťažiacimi sa natiahli na niekoľko minút. Tesný rozdiel medzi prvým a druhým je len v triede 6, kde Markowski s Machelom o 5,6 sekundy porazili svojich poľských krajanov Gryca s Kusnierzom.

Do absolútneho poradia 20. Rajdu Rzeszowski sa zaratúvali oba dni. Suverénne, s takmer s 2,5-minútovým náskokom ho ovládli Francúzi Bryan Bouffier - Xavier Panseri s Peugeotom 207 S2000. Rovnaký špeciál skončil aj na druhej pozícii. V jeho kokpite sedeli Maciej Rzeznik s Tomaszom Mazurom. Bronz získali Michal Solowow a Maciej Baran s Fordom Fiesta S2000. 

20. Rajd Rzeszowski – neoficiálne absolútne poradie:

1. Bouffier/Panseri (FR) Peugeot 207 S2000 1:23:24.2 h, 2. Rzeznik/Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 +2:25.8, 3. Solowow/Baran (PL) FORD Fiesta S2000 +2:37,2, 4. Kuchar/Dymurski (PL) Mitsubishi Lancer Evo V. +2:46,4, 5. Chuchala/Heller (PL) Subaru Impreza STi TMR +3:10,2, 6. Bebenek/Wilk (PL) Mitsubishi Lancer Evo X +3:49,5, 7. Drotár/Bánoci (SR) Subaru Impreza WRC +5:39,3, 8. Chmielewski/Dachowski (PL) Citroen  DS3 +6:34,0, 9.  Kujawski/Zegarmistrz (PL) Renault Clio R3 +8:14,6, 10. Markowski/Machela (PL) Citroen C2 R2 Max +8:34,7.

 

Neoficiálne poradie v rámci majstrovstiev Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011:

1. Kajetanowicz/Baran (PL) Subaru Impreza 41:16,1 min., 2. Melichárek/Lasevič (SR/ČR) Mitsubishi Lancer WRC 05 +36,8 s., 3. Rzeznik/Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 +53,3, 4. Bebenek/Wilk (PL) Mitsubishi Lancer EVO X +1:26,6 min., 5. Chuchala/Heller (PL) Subaru Impreza +1:28,0, 6. Drotár/Bánoci (SR) Subaru Impreza WRC +3:01,6, 7. Chmielewski/Dachowski (PL) Citroen DS3 +3:16,0, 8. Markowski/Machela (PL) Citroen C2 R2 +4:04,8, 9. Kornicki/Hundla (PL) Citroen C2R2 Max + 4:37,5, 10. Ondrej/Gomori (SR) Mitsubishi Lancer EVO VI + 4:53,7.

Víťazi jednotlivých tried

11: Melichárek/Lasevoič (Mitsubishi Lancer WRC05)

2: Kajetanowicz/Baran (Subaru Impreza TMR)

3: Chuchala/Heller (Subaru Impreza STi TMR)

5: Chmielewski/Dachowski (Citroen DS3)

6: Markowski/Machela (Citroen C2 R2 Max)

7: Molnár/Parihus (Škoda Fabia 16V)

F3: Žeňuch/Bačinský (Nissan Sunny GTi)

F4: Lorenčík/Rusnáčik (Mitsubishi Lancer EVO X)

 

 

 

Tlačové stredisko, 6. 8. 2011



<< back to press
all rights reserved Auto Klub Košice © 2009   flag eu  made in europe - rollyweb.sk