Aktuality

HELL ENERGY DRINK SALGÓ-GEMER RALLY

Spoločné  slovensko – maďarské podujatie v rally HELL ENERGY DRINK SALGÓ GEMER RALLYE je úspešne za nami. Jeho príprava a priebeh boli po organizačnej stránke veľmi náročné. Ešte nikdy v minulosti sa v tejto časti sveta nepripravovala spoločná rally dvoma skupinami organizátorov na území dvoch štátov ako majstrovstvo dvoch krajín. Bolo potrebné zosúladiť množstvo činností, odchýlky v národných predpisoch dohodnúť rozsah a spôsob čpráce rozhodujúcich činovníkov podujatia.
V minulosti na Rallye Matador Tatry sa už jazdila jedna etapa v Čechách ale súťaž bola pripravovaná jedným organizátorom podľa FIA predpisov pre regionálne majstrovstvá, navyše bez problémov s jazykovou barierou.
Preto sme veľmi radi, že táto súťaž, ktorá kládla vysoké nároky na jej organizátorov a bola náročná aj pre súťažiacich - najmä z hľadiska logistiky a veľkej rozdielnosti charakteru rýchlostných skúšok skončila veľmi úspešne a s veľmi pozitívnymi ohlasmi najmä na maďarskej strane.
Mrzí nás veľmi reakcia posádky Krupko - Harabín po súťaži. Maďarskí kolegovia postupovali pri riadení súťaže presne podľa predpisov a dodržiavali schválený bezpečnostný plán. Je pravda, že čakať po havárii niekoľko hodín je veľmi nepríjemné ale tak tomu býva všade, ak  vyprostenie vozidla je náročné a musí sa čakať až skončí posledný prejazd súťažných vozidiel daným miestom trate. Činovník pre styk s jazdcami pán Sucháč, ktorý veľmi zodpovedne pristupuje k svojim povinnostiam bol s posádkou v kontakte a neavizoval vedeniu súťaže žiadne problémy.
Organizátori pripravili pre súťažiacich trať, ktorá v sebe zahŕňala 12 rýchlostných skúšok s dĺžkou 146,20 kilometra, pričom celková dĺžka trate bola 590 kilometrov.
Do súťaže celkovo odštartovalo 112 posádok. V tomto počte bolo aj 62 posádok z piatich krajín Európy bojujúcich v rámci slovenského šampionátu. Prvý deň súťaže sa odohrával na Slovensku kde slovenský organizátor pripravil šesť rýchlostných skúšok na troch tratiach – Peklo, Jelšava a Ratková. Druhý deň sa niesol v znamení šiestich rýchlostných skúšok, ktoré pripravil maďarský organizátor v okolí Šalgotarjánu taktiež na troch úsekoch - Zagyvaróna, Mátrasentimre a Vizslás.

Už od prvej rýchlostnej skúšky sa na čelo celkového poradia zaradila maďarská posádka Norbert Herzig – László Baranyai na vozidle Subaru Impreza WRC, ktorá vyhrala počas celej súťaže osem z dvanástich rýchlostných skúšok. Na chrbát im od začiatku dýchala posádka Csaba Spitzmuller – Beáta Bahor na vozidle Mitsubishi Lancer WRC, ktorá za vedúcou posádkou len nepatrne zaostávala. Víťazný Herzig postupne svoj náskok zvyšoval až na výsledných 58,9 sekundy v cieli. Tretie miesto od začiatku súťaže až po cieľ patrilo dvojici Turi – Tóth na Subaru Impreza WRC. Štvrté miesto v cieli patrí posádke Frigyesovi Turánovi s Gáborom Zsiresom na vozidle Peugeot 307 WRC, ktorých výlet do lesa hneď v prvej RS Peklo stál takmer dve a pol minúty straty, ktorú sťahoval až do cieľa. Piate miesto patrí dvojici Hidek – Kerék na Mitsubishi Lancer EVO VI.

V rámci Majstrovstiev Slovenska v rally 2009 jednoznačne vyhrala maďarská posádka Csaba Spitzmuller – Beáta Bahor na Mitsubishi Lancer WRC. Tvrdý boj predviedli na druhom a treťom mieste Béreš jr. s Grzybom, ktorí počas celej súťaže bojovali doslova o desatiny sekúnd. Úspešnejšia v tomto súboji bola posádka Sytyllex Motorsport Jozef Béreš jr. – Róbert Muller na vozidle Peugeot 207 S2000, ktorý zaostali v cieli za víťazným Spitzmullerom o 2 minúty 26,8 desatín sekundy a predstihli tretiu posádku slovenského Fiat Rufa Rally Teamu, poliaci Grzyb s Mazurom na vozidle Fiat Grande Punto S2000. Ich strata na Béreša s Mullerom bola v cieli 10,7 sekundy. Na štvrtom mieste sa umiestnila maďarská dvojica Hadik s Juhászom a na piatom mieste slovenská Drotár s Bánocim. 

Veríme, že toto náročné ale veľmi zaujímavé podujatie sa vráti na Gemer aj v budúcnosti.



<< späť na aktuality
all rights reserved Auto Klub Košice © 2006   rollyweb