Aktuality
19. Rajd Rzeszowski úspešne ukončený

V piatok 6. augusta a v sobotu 7. augusta 2010 sa v okolí poľského mesta Rzeszow odohral súboj posádok zo siedmych štátov Európy o body do FIA CEZ TROPHY 2010 – zóny strednej Európy, Majstrovstiev Poľska a Mediaracing Majstrovstiev Slovenska.

Posádky v priebehu dvoch súťažných dní absolvovali dvanásť rýchlostných skúšok s dĺžkou 158,51 kilometra, pričom celková dĺžka trate je 550,41 kilometra.


Piatok, 6. augusta 2010 – 1. súťažný deň:

Poľský Rzeszow sa v piatok zobudil do prvého dňa 19 Rajdu Rzeszowskeho a už od skorých ranných hodín sa v univerzitnom mestečku Politechniki Rzeszowskej ozývali typické zvuky, ktoré sprevádzajú každú rally. Slnečný deň privítal na štarte 70 posádok, z ktorých 30 sa bude snažiť získať body do Mediaracing Majstrovstiev Slovenska v rally pre rok 2010 a 50 bude hodnotených v Majstrovstvách Poľska a 44 vo FIA zóne strednej Európy - FIA CEZ RALLY TROPHY 2010. 

RS1 Lubenia (17,87 km)

Prvá dnešná rýchlostná skúška RS Lubenia (17,87) odštartovala o 8.28 a po jej absolvovaní sa posádky vrátia späť do servisu v Rzeszowe.
Na tejto náročnej RS sa dostala mimo trať vedúca posádka slovenského šampionátu Jozef Béreš jr.- Róbert Muller, ktorí skončili v priekope. Podarilo sa im však dostať späť na trať a pokračujú ďalej v súťaži, ale so značnou stratou 11 minút na posádku Kajetanowicz-Baran, ktorá sa ujala vedenia rally. Táto RS sa stala tiež osudnou posádke Csente - Juhász, ktorá približne na 13 kilometri pri havárii sa otočila cez strechu, posádka je v poriadku. Nástrahám trate neunikla ani ďalšia slovenská posádka Viliam Lorincz - Přemyslav Smutný, ktorá pre haváriu ukončila svoje dnešné pôsobenie na RS1.
Poradie po RS 1 v MSR :

  1. Kajetanowicz - Baran 
  2. Grzyb - Zawada + 5,8
  3. Rzeznik - Mazur +15,0
  4. Melichárek - Lasevič +17,5

RS2 Handzlowka (14,62 km)
RS 2 Handzlówka priniesla zmenu na prvých miestach v absolútnom hodnotení MSR. Poľská posádka št. č. 12 Rzeznik - Mazur ostala stáť v RS po havárii. Prvé miesto si naďalej drží posádka št. č. 2 Kajetanowicz - Baran, druhý najlepší čas v RS zajazdil Melichárek s Lasevičom (št.č. 9) + 7.0 s za ním skončil Grzyb - Zawada (št. č. 4), ktorý zaostal za Melichárkom o 11,3 s. Drotár - Bánoci (št.č. 10) zajazdili z posádok bodujúcich do MSR šiesty čas za ním 2 sekundy Béreš jr. - Muller. (št.č. 7). V rally nepokračuje ani posádka č. 33 Kornicki - Zegarmistrz, ktorá je účastníkom oboch národných majstrovstiev.

Poradie po RS2 v MSR:

  1. Kajetanowicz - Baran 
  2. Grzyb - Zawada + 24,1
  3. Melichárek - Lasevič + 24,5
  4. Habaj – Spentany + 44,4

 

RS3 Lubenia (17,87 km)

V poradí treťou RS dnešného dňa bola opäť RS Lubenia. Najlepšie ju opäť zajazdil Kajetanowicz (št.č. 2) pred Grzybom (št.č. 4) a Melichárkom (št.č. 9). Kajetanowicz vedie po tretej RS už o 29,8 sek. Rýchlostná skúška RS3 Lubenia bola po havárii súťažného vozidla št. č. 63 zastavená. Posádke št. č. 64 (Grendel – Hudy), ktorá zastavila na mieste havárie a štyrom posádkam, ktoré absolvovali erzetu voľným prejazdom bol pridelený náhradný čas.

Poradie po sekcii 1 (po RS3)

absolútne:

1. Bouffier – Panseri / Peugeot 206 Super 2000
2. Kajetanowicz - Baran / Subaru Impreza + 0,6
3. Solowow – Baran /Ford Fiesta Super 2000 + 10,7
4. Grzyb - Zawada /Škoda Fabia Super 2000 + 30,4

 

v MSR:

S2000:

št.č. 4   Grzyb – Zawada

št.č. 15 Kakuszi-Kakuszi  + 1:08.2

št.č. 7   Béreš jr. –Müller  +11:37.9

trieda A8:

št.č. 9   Melichárek – Lasevič

št.č. 10 Drotár –Bánoci + 50.0

trieda  A6

št.č. 34 Gryc – Kusnierz

št.č. 42 Bessenyey – Papp + 27.0

trieda N4:

št.č. 2 Kajetanowicz – Baran

št.č. 17 Habaj – Spentany  + 01:03.7

št.č. 18 Butrik - Wilk +01:11.8

št.č. 24 Adolf - Mašíček +02:34.0

trieda N3:

št.č. 46  Špavelko – Szenderáková

št.č. 64  Grendel – Hudy  + 1:34.2

št.č. 66  Jurečka – Balla +1:47.0

št.č. 68  Šamo –Tischler +1:47.8

št.č. 44  Krupko - Harabín +2:07.3

trieda N1:

št.č. 70 Nagy-Zámečník

trieda F9:

št.č. 75 Szenderák – Kušnier

trieda F11:

št.č. 58 Baffy-Klus

št.č. 60 Žeňuch – Bačinský + 2:02.7

trieda F12:

št.č. 26 Eliáš – Proschingerová

št.č. 62 Horňák - Verebes  +5:33.3
Skupinu F vedie posádka št.č. 26 Eliáš – Proschingerová.

 

Historici:

št.č. 72 Kravárik-Tarko

št.č. 74 Kundis – Zavacký + 2:00.0

 

Hlasy jazdcov po  RS3:

št.č. 4 Przemyslaw Zawada: Hoci sme doma, ide sa ťažko, je veľmi cítiť rozdiely v autách, Škoda a Ford, a auto Kajetanowicza... Bojujeme, ale je to moc ťažké. A šmykľavé. Uvidíme v cieli.

št.č .7 Jozef Béreš jr.: Okrem prvej RS sa nám ide celkom dobre, už síce nemám motiváciu, pretože nie je prečo riskovať. Dnes body nezoberieme domov, takže berieme to tak, že sa sústredíme na zajtrajšok

št.č. 9 Jaroslav Melichárek:  Dosť sa nám na začiatku šmýkalo, je tu šmykľavý povrch, ale teraz sa trošku oteplilo, takže už je to lepšie. Zrýchľujeme každou RS hoci sú naozaj veľmi ťažké aj na rozpis aj na všetko ostatné. Veľkú výhodu tu majú jazdci ktorí tu už štartovali. Urobíme čo sa dá, takže uvidíme.

št.č. 10 Vladimír  Bánoci: Tak išlo sa tak, ako sa v Poľsku chodí, pre nás zo Slovenska nevýhoda že tie trate nepoznáme, takže sme opatrní a ideme radšej pomalšie ako vyrobiť nejaký problém.  Auto funguje, takže nebudeme meniť nič.

št.č. 26 Ľubomír Eliáš:  Teraz celkom dobre. V prvej RS sme mali trošku problémy s komunikáciou, autom aj so sebou, teraz to je lepšie tak dúfam, že sa to bude zlepšovať. Držte nám prsty.

št.č. 24 Róbert Adolf :  Ide sa dobre, len to veľmi šmýka, nie sme zvyknutí na takto šmykľavý asfalt.  Takže je to ťažké ale zatiaľ sme spokojní.

št.č. 42 Bessenyey  Zoltán : Na prvej RS nám padol brzdový pedál , nejak som to zvládol s ručnou brzdou a s menším výletom do priekopy. Vysvitlo že toto je dosť častý problém u Citroenov, a tak sme zas múdrejší.  Učíme sa ako to s tým narábať. Na druhej RS sme veľmi dostali, neviem čím to je, nemal som pocit že by sme spomalili. Na tretej RS to bolo zasa lepšie. Spravil som hodiny, ale z vlastnej chyby a auto zaplo safety program. Ale dalo sa . Sú to ďalšie ostré km ktoré s týmto autom  spravíme takže super.

št.č. 44 Miroslav Krupko: Ide sa celkom dobre, ale nefungujú nám brzdy od rána, takže sa trápime s brzdami, takže je to také strašne opatrné ale pokúsime sa nejako dôjsť a do zajtra možno niečo vymyslíme.

št.č. 46 Marek Špavelko : Ide sa celkom dobre. Som spokojný. Mali sme síce menší výlet mimo trať, ale inak všetko OK.


RS4 Handzlowka (14,62 km)

Na RS 4 sa  najviac darilo opäť Poliakovi Kajetanowiczovi, ktorý si upevňuje  prvenstvo v absolútnom poradí  MSR.  Za ním skončil Grzyb so stratou 7 sekúnd a ako tretí Béreš jr., ktorý pomaly ale iste sťahuje svoju stratu z ranného výletu . Tento krát sa menej zadarilo Melichárekovi, ktorý dostal defekt a oproti prvému prejazdu  RS Handzlówka si  pohoršil o viac ako 40 sekúnd a zajazdil deviaty čas. V hodnotení MSR ho preto predstihla poľská posádka Habaj – Spentany.

Podobne sú na tom aj Nagy a Kravárik ktorí si zhoršili čas na RS o viac ako 1:30 minút. 
Po rýchlostnej skúške bola nútená odstúpiť aj druhá posádka priebežného hodnotenia slovenského šampionátu Grzyb – Zawada (št.č. 4) pre poruchu motora.

Podľa najnovších informácií posádky, ktoré dnes predčasne skončili v RS 1 (Csente - Juhász a Lorincz-Smutný) majú záujem  zajtra pokračovať. V tejto chvíli sú už v servise a intenzívne pracujú na odstránení  technických závad  na svojich špeciáloch, ktoré vznikli výletmi mimo trať.

Po slnečnom dni sa veľkou rýchlosťou blížia búrkové mraky a je pravdepodobné že mestský okruh bude „namokro“.
 


RS 5 Lubenia (17,87 km)

Piata a predposledná RS dnešného dňa znamená STOP aj pre druhú posádku  domácich, ktorá sa viac ako udomácnila na našich tratiach. Po Rzeznikovi, ktorý havaroval na RS2, neodštartoval  do RS5 pre poruchu motora  Grzyb. RS vyhral opäť dnes zatiaľ neporazený Kajetanowicz pred Melichárekom (+11.9 ) a Bérešom (+21.3).
Tretí prejazd najdlhšou rýchlostnou skúškou tohoročného Rajdu Rzeszow bol pre súťažiace posádky spestrený miestnymi výdatnými prehánkami. Podľa vyjadrenia jazdcov boli na trati 2 - 3 km úseky, kde výdatne pršalo a potom boli úseky úplne suché. Všade tam, kde bola voda tak to na slickoch neskutočne šmýkalo. Diváci boli z prejazdov mokrých úsekoch nadšení. Mimo trať sa ocitli št. číslo 45 – Bubik a 65 Kurdys a tak súťaž pre nich dnes skončila. Do RS neodštartovala naša posádka št. č. 64 Grendel – Hudy pre presne neidentifikovanú poruchu motora.

Na priebežných výsledkoch sa nič podstatné nezmenilo, vedúci Boufier (vyhral 4 z doterajších piatich rýchlostných skúšok) zvýšil svoj náskok pred druhým Kajetanowiczom o 3,8 s. Piatym najlepším časom sa Melichárek vrátil na 5. miesto absolútne.

 

RS 6 Rzeszow (3,82 km)

Po 45 minútovom servise sa posádky postupne presunuli na poslednú RS dnešného dňa, ktorou bola RS Rzeszów. Táto okruhová mestská rýchlostná skúška bola v Poľsku silne medializovaná bola vysielaná v priamom prenose viacerými regionálnymi televíziami.

Divákom pri trati v centre mesta Rzeszow sa v najlepšom svetle predstavila prešovská posádka Igor Drotár – Vladimír Bánoci na vozidle Škoda Fabia WRC, ktorá túto skúšku vyhrala pred francúzom Boufierom a maďarom Csabom Kakuszim.

 

Posádky ktoré sa odhodlali a prišli do Poľska zápoliť o body do klasifikácie Majstrovstiev Slovenska prežili veľmi náročný prvý deň 19. Rajdu Rzeszowského.  Posádky dnes absolvovali 6 náročných rýchlostných skúšok na veľmi šmykľavom asfalte. Užili si horúčavy aj prietrž mračien, potýkali sa s úzkymi cestami, nespočetným množstvom horizontov  a ostrých zákrut.

Poradie po 1. súťažnom dni – absolútne:

1. Bouffier – Panseri / Peugeot 206 Super 2000
2. Kajetanowicz - Baran / Subaru Impreza + 0,13 s
3. Solowow – Baran /Ford Fiesta Super 2000 + 36,7 s
4. Kuchar - Dymurski / Peugeot 207 Super 2000 + 1,09,7 min

5. Melichárek – Lasevič / Mitsubishi Lancer WRC + 1,48,5 min

 

v rámci klasifikácie MSR:

1. Kajetanowicz - Baran / Subaru Impreza 
2.
Melichárek – Lasevič / Mitsubishi Lancer WRC + 1,35,5 min

3. Habaj – Spentany / Mitsubishi Lancer evo IX + 1,57,4 min

4. Butruk – Wilk / / Mitsubishi Lancer  + 2,16,2 min

5. Drotár – Bánoci / Šoda Fabia WRC + 2,26,5 min

 

skupina F

1. Eliáš – Proschingerová / Mitsubishi Lancer  evo III

 

historické vozidlá

1. Kravárik – Tarko / VW Golf 1


Slnečným sobotňajším ránom začal druhý deň 19. Rajdu Rzeszówski.

RS7 Dynów (11,52 km)
Najlepší štart mali opäť Kajetanowicz – Baran (št.č. 2), za nimi Béreš jr. - Muller (št.č.7) +12.8  nasledovaný v tesnom závese posádkou Melichárek – Lasevič (št.č. 9) +13.9.
V poľskom majstrovstve pokračuje vo víťaznom ťažení francúz Boufier.

RS8 - Konieczkowa (10,17 km)
Najrýchlejší čas dosiahla posádka Kajetanowics-Baran.
Po havárii posádky št.č. 18 Butruk - Wilk bol ostatným posádkam nariadený voľný prejazd a bude im pridelený náhradný čas.
Smoliarska posádka Csente-Juhász odstupuje pre technickú poruchu v RS8.

RS9 - Polomia (15,13 km)
Tretiu skúšku dnešného dňa taktiež vyhráva posádka poľského Subaru rally teamu Kajetanowicz - Baran, na druhom mieste so stratou 2,1s došiel Solowow a rozdielom jednej desatiny sekundy nasledovaný Boufierom. V rámci MSR na druhom mieste za Kajetanowiczom na tejto erzete končí Melichárek (+14,4s) pred tretím Habajom (+22,2.

Hlasy jazdcov po prvej sekcii MSR2:
št.č. 7 - Jozef Béreš jr. : na prvej dnešnej RS sme hneď po štarte asi kilometer nezahli do jednej pravej odbočky, tam sme stratili asi 5 sekúnd. Druhá RS bola pekná, aj sa dobre išlo, len sme obuli zlé pneumatiky, tie najtvrdšie , no a na tretej RS sme spravili chybu pri písaní rozpisu , kde sme napísali jeden retardér ktorý v preteku nebol, takže sme zahli do retardéru a tam samí diváci, pásky,  nevedel som čo kde, až diváci nám ukázali kade  takže sme stratili asi 30 sekúnd.

št.č. 9 - Jaroslav Melichárek:  po prvých metroch RS sme zistili že tam do rána pršalo a veľmi naťahalo blato a špinu na trasu takže sme mali pár krízoviek. Celú RS sme išli tak, že nevieme čo nás čaká v ďaľšej zákrute , takže tam bol zlý čas . Druhá tretia OK. Ale zas na poliakov bez šance, tí sú niekde úplne inde.

št.č. - 10 Igor Drotár: No ideme, nieje to optimálne neodbrzďujeme, na ôsmej RS sme zastali pri havárii posádky a poskytovali prvú pomoc, to nás dosť poznačilo. Auto funguje super, toto auto má na víťazstvo ale my  asi nie. Sme spokojní s tým ako momentálne stojíme .

št. č. - 26 Klaudia Proschingerová:  Prvá bola  RS bola dobrá, tá nám aj sadla. Druhá RS bola zrušená pre haváriu bol nariadený voľný prejazd. A táto posledná bola náročná. Tam som sa stratila, hnevám sa na seba.

Naše posádky opäť poznávali aj krásy okolia Rzeszówa, najmä priestory v okolí trate erziet. Na krátky výlet sa dnes vybral napríklad aj Marek Špavelko, našťastie sa mu podarilo vrátiť späť na trať. Ľubo Eliáš sa učil tancovať na úzkej ceste medzi obrubníkmi no a Šańo Baffy trénuje skoky.

RS10 Dynów (11,52 km)
Pri dnešnom druhom prejazde touto rýchlostnou skúškou sa francúzsky jazdec Bouffier pokúsil opäť zvýšiť náskok pred svojim najväčším rivalom Kajetanowiczom. Tretí najrýchlejší čas dosiahol Solowow, zo slovenských jazdcov bol najrýchlejší Melichárek pred Bérešom, ak neberieme do úvahy Kajetanowicza.

RS11 - Konieczkowa (8,37 km)
Ako sme už písali, dnešný druhý prejazd rýchlostnou skúškou RS11 Konieczkowa musel byť skrátený pre tri svadby, ktoré potrebovali použiť časť trate RS na dopravu na svadobný obrad a späť. Vedúce posádky predviedli podobný výkon ako na predchádzajúcej skúšky a došli do jej cieľa v rovnakom poradí, len Habaj došiel na 3. mieste v MSR2 a tak predstihol Béreša na tomto mieste.

RS12 – Polomia (15,13 km)
Posledná – dvanásta rýchlostná skúška preverila zbytok síl súťažných posádok ale aj výdrž ich techniky. Z posádok súťažiacich v rámci MSR predčasne na nej skončila posádka Baffy-Klus (št. č. 58), ktorú zradila technika ich súťažného Peugeota a Žeňuch – Bačinský (št. č. 60), ktorí pri havárii šli trikrát cez strechu, našťastie ku zraneniu posádky nedošlo. Na prejazde do cieľa súťaže už po úspešnom absolvovaní všetkých nástrah trate zradila technika - konkrétne motor - nováčika v seriáli nášho šampionátu českú posádku Adolf – Mašíček (št.č. 24), ktorá v tom momente jazdila na peknom šiestom mieste absolútne.


Poradie MSR - 2. súťažný deň:

1. Kajetanowicz - Baran / Subaru Impreza 
2.
Melichárek – Lasevič / Mitsubishi Lancer WRC + 1,20,3 min

3. Habaj – Spentany / Mitsubishi Lancer Evo IX + 1,49,0

4. Béreš – Muller / Škoda Fabia S2000 + 2,11,6 min

5. Kakuszi – Kakuszi / Ford Fiesta S2000 + 2,26,2 min

 

Poradie MSR – celkovo za súťaž:

1. Kajetanowicz - Baran / Subaru Impreza 
2.
Melichárek – Lasevič / Mitsubishi Lancer WRC + 2,55,8 min

3. Habaj – Spentany / Mitsubishi Lancer Evo IX + 3,46,4

4. Kakuszi – Kakuszi / Ford Fiesta S2000 + 5,14,7 min

5. Drotár – Bánoci /Škoda Fabia WRC + 6,36,4

 

MSR - skupina F:
Súboje v národnej skupine F vyhrala systémom štart – cieľ posádka Eliáš – Proschingerová jazdiaca na vozidle Mitsubishi Lancer  evo III.

 

MSR - historické vozidlá

Pozitívnym prekvapením súťaže bolo vidieť všetky tri slovenské historické vozidlá na cieľovej rampe tejto dlhej a náročnej súťaže. Najlepšie si počínala posádka Kravárik – Tarko / VW Golf 1, ktorá zvíťazila nad svojimi dlhoročnými rivalmi a priateľmi Kundis – Zavacký, jazdiacimi na krásnej Škoda 130 RS. V klasifikácii druhého súťažného dňa zvíťazili Lorinc - Smutný na VW Golf.


V spoločnej klasifikácii oboch majstrovstiev na 19. Rajde Rzeszowskom je poradie nasledovné:
1. Bouffier – Panseri / Peugeot 206 Super 2000
2. Kajetanowicz - Baran / Subaru Impreza + 0,15,7 s
3. Solowow – Baran /Ford Fiesta Super 2000 + 1,10,3 min
4. Kuchar - Dymurski / Peugeot 207 Super 2000 + 2,25,2 min

5. Melichárek – Lasevič / Mitsubishi Lancer WRC + 3,11,5 min

 

Podľa vyjadrenie súťažných posádok to bola na jednej strane veľmi ťažká a náročná súťaž na druhej strane ale veľmi pekne a dobre organizovaná.
Na cieľovú rampu úspešne došlo 43 posádok z toho sedemnásť bojujúcich o body do Mediaracing Majstrovstiev Slovenskej republiky v rally 2010. 

Auto Klub Košice

 



<< späť na aktuality
all rights reserved Auto Klub Košice © 2009   flag eu  made in europe - rollyweb.sk