Aktuality
Systém Majstrovstiev Slovenska v rally 2010

Do začiatku novej sezóny nám síce ostávajú ešte tri mesiace avšak z hľadiska prípravy jej priamych účastníkov, či už súťažiacich alebo organizátorov to nie je dlhý čas. Preto vám prinášame základné informácie o systéme budúcoročného slovenského šampionátu v rally tak, ako ich predkladá Rally komisia na schválenie Výkonnému výboru SAMŠ .
Účastníci
Seriál Majstrovstiev Slovenska v rally bude aj v roku 2010 otvorený, a preto okrem slovenských posádok sa o body do nášho majstrovstva budú môcť uchádzať aj súťažiaci zo štátov patriacich do FIA CEZ Trophy – Zóny strednej Európy v rally. Jedná sa o tieto krajiny: Rakúsko, Bosna-Hercegovina, Chorvátsko, Česká republika, Maďarsko, Taliansko, Macedónsko, Čierna hora, Poľsko, Srbsko, Slovinsko, a Slovenská republika.
Trať
Ako sme už uviedli pri kalendári, jednotlivé podujatia sa budú v nadchádzajúcej sezóne výrazne líšiť svojou náročnosťou – celkovou dĺžkou RS a počtom súťažných dní. Celková dĺžka trate rýchlostných skúšok v prípade jednodňových súťaží by mala byť
Vozidlá
Pre rok 2010 nedochádza k žiadnym zásadným zmenám v účasti súťažných vozidiel. Dlho sme zvažovali rozhodnutie či ponechať naďalej vozidlá WRC (a aj ostatné vozidlá triedy A8) v systéme nášho šampionátu. Ich účasť je už dlhšie obmedzená v regionálnych majstrovstvách a postupne ich vyradili z majstrovstiev vo väčšine európskych štátov. Napriek tomu sme rozhodli aj pre sezónu 2010 ponechať tieto divácky atraktívne vozidlá v majstrovstve.
K zmene dochádza v triede N4, lebo vozidlá Super 2000 budú hodnotené v samostatnej triede S2000.
Pre rok 2010 nebude vypísaná klasifikácia Junior 2000.
Podobne ako vlani, v absolútnom hodnotení Majstrovstiev Slovenska 2010 budú klasifikované všetky vozidlá skupiny A a N, včítane vozidiel skupiny R. Vozidlá patriace do skupiny F a tiež historické vozidlá budú bojovať o body v samostatných absolútnych klasifikáciách.
Hodnotenie
Fakt, že v roku 2010 budú v majstrovstve zaradené podujatia s odlišnou náročnosťou je potrebné zohľadniť aj v ich hodnotení. Túto skutočnosť je možné riešiť napr. zavedením koeficientov súťaží. Objektívnejší spôsob podľa nášho názoru spočíva v započítaní výsledkov oboch súťažných dní samostatne do hodnotenia majstrovstva u tých podujatí, ktoré budú pozostávať z dvoch súťažných dní, pričom ich celková dĺžka trate RS bude vyše
Pre rok 2010 je naplánovaných sedem podujatí, z ktorých sa budú započítavať výsledky jedenástich súťažných dní takto:
počet uskutočnených súťažných dní 6-7 8-9 10-11
počet započítaných dní 6 7 8
Licencie
Systém vydávania licencii z roku 2009 ostáva zachovaný. To znamená, že v súlade s predpismi FIA môže byť medzinárodná licencie jazdca pre rally vydaná až po skúšobnej dobe s národnou licenciou. Teda novým žiadateľom o licenciu rally môže
Priority
Jazdci s národnou prioritou v roku 2010: Jozef Béreš ml., Rastislav Chvála, Jaroslav Melichárek,
Junior Rally Pohár (JRP)
Rally komisia
Jazdec – Junior bude môcť viesť súťažné vozidlo len na trati uzavretej rýchlostnej skúšky a to aj v prípade jej zrušenia, ak je nariadený voľný prejazd po uzavretej trati. Na trati otvorenej pre verejnú premávku musí súťažné vozidlo riadiť spolujazdec, podobne aj pri jazde po obchádzkovej trase, po odstúpení a podobne. Spolujazdec musí viesť vozidlo aj pri obhliadke trate a to aj na trati RS.
V priebehu súťaže nebude vozidlu, ktoré riadi držiteľ licencie Junior rally meraný prvý prejazd RS. Prejazd bude slúžiť na overenie rozpisu. V prípade, že posádky Juniorov neabsolvujú týmto spôsobom celú RS nebude im meraný ani ďalší prejazd.
Žiadatelia o licenciu jazdca Junior rally musia absolvovať rozšírené školenie žiadateľov o licenciu rally, prípadne Rally školu.
V najbližších dňoch vás budeme informovať o zmenách v športových predpisoch v rally 2010 ale i o podobe Slovenského Rally Pohára
Gabriela Szczeczinová
Rally komisia
<< späť na aktuality